Uz dobru pripremu

Za obnovu željeznice mogli bi povući znatna sredstva iz EU

  Za obnovu željeznice mogli bi povući znatna sredstva iz EU

Povjerenik Europske komisije za regionalnu politiku Johannes Hahn obišao je danas radove na projektu "Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru", u društvu potpredsjednika Vlade i ministra regionalnoga razvoja i EU fondova Branka Grčića te ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića.

Nakon obilaska Hahn je najavio da će s dvama ministrima razgovarati o tome kako što bolje iskoristiti strukturne fondove EU-a nakon ulaska Hrvatske u Uniju. Vrlo je važno dobro se pripremiti jer će nakon ulaska biti dostupno puno više sredstava nego sada, kaže Hahn.
- Upravo ovim projektom vidimo koliko je željeznica važna te da je njezin razvitak prioritet Vlade. Hrvatska je most između sjevera i juga. Ima dobre ceste, ali treba i dobre željeznice, rekao je Hahn.

Ministar Hajdaš Dončić kazao je kako je razvoj željeznice jedan od prioriteta Vlade. Uz dobru pripremu projekta postoji mogućnost da velik dio sredstava za obnovu željeznice povučemo iz fondova EU-a, dodao je.
Branko Grčić kazao je kako je obnova aparature na Glavnom kolodvoru početak niza projekata koji će biti realizirani u obnovi željezničkih pravaca, posebno europski važnih pravaca koji prolaze kroz Hrvatsku. Pritom je spomenuo da je u pripremi je obnova dionica Dugo Selo - Križevci te Dugo Selo - Novska - Okučani. Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru je projekt koji se u visini od 85 posto sufinancira bespovratnim sredstvima EU-ova Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA). Ukupna vrijednost projekta je 94,5 milijuna kuna.

Signalno-sigurnosni uređaji na zagrebačkom Glavnom kolodvoru izrađeni su između 1936. i 1940. godine, tehnički su i tehnološki zastarjeli, a potrebna razina prometne sigurnosti postiže se smanjenjem brzine prolaska vlakova na 30 kilometara na sat. Novi uređaji omogućit će bolju protočnost prometa vlakova u cijelom zagrebačkom čvorištu, od Borongaja preko Klare do Zapadnoga kolodvora, te će skratiti njihovo vrijeme manevriranja. To će pak smanjiti utjecaj uskog grla u daljinskom prijevozu na 10. paneuropskom koridoru.

Veliku korist od radova imat će i 50.000 putnika koji svakoga dana koriste željeznicu u Zagrebu jer će se skratiti vrijeme putovanja i poboljšati usluga u putničkom prijevozu. Očekuje se i pozitivan utjecaj na okoliš jer će se više putnika u prigradskom prijevozu šireg područja grada Zagreba moći putovati vlakom umjesto automobilima.

Vezani članci

Vodeće tvrtke dijele otkaze i manje plaće

HŽ se zadužio za još 163,5 milijuna eura, evo na što će potrošiti zajam...

Novi HŽ-ov vlak juri 160 km/h i prima 419 putnika

Svjetska banka kreditira Hrvatske željeznice

Vlada odobrila zaduživanje željezničkim poduzećima



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

Lovrinović i Jakovčević: Nije trenutak za javnu ponudu dionica HEP-a. Politika stoji iza svega

Lovrinović i Jakovčević: Nije trenutak za javnu ponudu dionica  HEP-a. Politika stoji iza svega

Sada nije optimalan trenutak za inicijalnu javnu ponudu dionica (IPO) HEP-a jer se iza svega najvjerojatnije kriju politički motivi, a takve se stvari i ne rade u (pred)izbornim godinama

Hrvatska

Milanović: Imamo novi razvojni model, više ne trebamo nove autoceste i stanove

Milanović: Imamo novi razvojni model, više ne trebamo nove autoceste i stanove

Hrvatska je ušla u razdoblje novoga razvojnog modela koji se oslanja na konkurentnost i produktivnost, a ne više na goleme javne investicije u infrastrukturu, rekao je u ponedjeljak predsjednik Vlade ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderov Fight club u tijeku

TTIP je spas za hrvatsko gospodarstvo

TTIP je spas za hrvatsko gospodarstvo

ZA

Zdeslav Šantić

24%

PROTIV

Duje Prkut

76%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 28.svibnja 2015. 12:00