Zlouporabili položaj?

HRT odbija optužbe AZTN-a: Ponudili smo svima jednake uvjete

HRT odbija optužbe AZTN-a: Ponudili smo svima jednake uvjete

Hrvatska radio televizija ponudila je svim operaterima jednak pristup te jednaku mogućnost reemitiranja programa HRT-a, navodi se u očitovanju HRT-a u povodu današnje objave Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

Agencija je objavila da je pokrenula postupak protiv HRT-a zbog indicija da je zlouporabio vladajući položaj na tržištu pružanja usluga televizijskog emitiranja programa nacionalne pokrivenosti odbijanjem poslovanja s poduzetnikom Digi satelitska televizija. Uz to, indicije su da je HRT svim operatorima koji prenose televizijske programe krajnjim potrošačima uz plaćanje naknade (pay tv), bez obzira na platformu koju koriste (kabelski, IPTV ili satelit), nudio nepravedne prodajne cijene pri distribuciji programa HTV1 i HTV2, navodi se u priopćenju Agencije.
HRT u očitovanju ističe da su HRT-ovi programi koji se emitiraju u zemaljskoj radiodifuziji dostupni u svim područjima Hrvatske (99 posto), sukladno Strategiji o digitalizaciji Vlade RH i mreži OiV.
Dakle, digitalnim zemaljskim signalom omogućeno je "free to air" emitiranje programa HRT-a svim stanovnicima Hrvatske koji posjeduju radio i/ili TV prijemnik, a u skladu sa Zakonom o HRT-u.
- S obzirom na to, HRT nije obvezan dopustiti reemitiranje svojih programa na drugim Pay TV platformama te je HRT od 1. siječnja 2012. ponudio svim operaterima jednak pristup te jednaku mogućnost reemitiranja programa HRT-a, neovisno o platformi, prema transparentnom cjeniku, uz mogućnost popusta (rabata), a vodeći se načelima razmjernosti, transparentnosti i nediskriminacije - ističu iz HRT-a.
HRT je, dodaju, zauzeo stav da neće priječiti reemitiranje programa već da će ih nuditi svim operaterima na svim platformama, pod jednakim uvjetima.
- Uprava HRT-a zauzela je jedinstven, profesionalan i gospodarski održiv stav, vodeći se u potpunosti načelom savjesnog gospodarstvenika te s namjerom zakonitog ispunjavanja obveza koje za HRT proizlaze iz Zakona o HRT-u te Ugovora s Vladom RH - navodi se u očitovanju.
Napominje se pritom kako su u posljednje vrijeme učestali primjeri povećane konkurencije pri nabavi programskih sadržaja (prvenstveno programskih prava za sportske događaje te za cjelovečernje filmove) od strane komercijalnih nakladnika pa čak i direktno od strane operatora Pay TV platformi što dovodi HRT u neravnopravan položaj na tržištu. "Naime, komercijalni nakladnici primaju od strane operatora Pay TV platformi pravičnu tržišnu naknadu za uključivanje njihovih programa u pakete pojedinih platformi, što nije slučaj i kod uključivanja HRT-ovih programa u te iste pakete. Na taj način komercijalni nakladnici ostvaruju dodatne prihode koji im pak značajno olakšavaju natjecanje s HRT-om pri nabavi programskih sadržaja", naglašavaju s HRT-a.
Imajući sve to u vidu, 'odluka da se reemitiranje programa HRT-a dopusti prema načelima ravnomjernosti, transparentnosti i nediskriminacije, svima jednako, prema istim, tržišno definiranim, cijenama i uvjetima je razborita i zakonita poslovna odluka Uprave HRT-a koja svoje utemeljenje pronalazi u ekonomskim i gospodarski opravdanim razlozima', zaključuje se u očitovanju HRT-a.

Vezani članci

HRT ostvario neto operativnu dobit od 63 milijuna kuna

Novi broj Lidera: Tržišno natjecanje - Kako se dogovarati i ostati nekažnjen

Ceh zaštitara odgovorio AZTN-u: Ne postoje dokazi o udruživanju u kartel

AZTN kaznio s ukupno 7,6 milijuna kuna kartele zaštitara i marina

HRT ostvario najbolji poslovni rezultat u zadnjih 10 godina



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

Metropole na vodi

Metropole na vodi

Objavu ulaganja od 300 milijuna arapskih eura u projekt Beograd na vodi dočekao sam s mješavinom novinarske sumnje i hrvatskog jala. Kako oni mogu a mi ne, i punih pola ...

Hrvatska

Nebrušeni talent za nacionalno brendiranje

Nebrušeni talent za nacionalno brendiranje

Kako je danas općeprihvaćeno da nema uspješnog proizvoda bez prethodnog brendiranja i promidžbe, tako i države, radi privlačenja investicija i turista, sve više ulažu u nacionalno brendiranje svojih država (u ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Guverner Vujčić treba dati ostavku

Guverner Vujčić treba dati ostavku

ZA

Goran Marić

37%

PROTIV

Goran Aleksić

63%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 7.svibnja 2015. 12:00