Zarada od 24 milijuna eura godišnje

Južni tok ipak prolazi kroz Hrvatsku?

Južni tok ipak prolazi kroz Hrvatsku?

Predstavnici tvrtki Plinacro i Gazprom dogovorili su tehničke detalje trase tranzitnog plinovoda Južni tok kroz Hrvatsku, piše današnji Jutarnji list.

Prema izvorima tog dnevnog lista ako ruska Vlada i Gazprom donesu odluku da pravac plinovoda Južni tok umjesto kroz Mađarsku prođe kroz Hrvatsku, njegova gradnja trebala bi početi 2015. godine.

- U ovom su trenutku šanse 50:50 da dobijemo tranzitni pravac Južnog toka – rekao je izvor uključen u pregovore s Gazpromom.
Odluka ruske strane očekuje se u sljedeća dva mjeseca jer je Gazprom odlučio da gradnja plinovoda počne u prosincu ove godine.

Plinovod Južni tok prema trebao bi biti dugačak 3600 kilometara i početi u Rusiji. Prema sadašnjim projektima prolazi ispod Crnog mora, ulazi Bugarsku i dalje kroz Srbiju, Mađarsku, gdje se odvaja u dva kraka, u Austriju i u Sloveniju koji ide dalje do Italije.
No, u posljednjih godinu dana pojavili su se problemi kad je riječ o realizaciji projekta kroz Mađarsku i Austriju.
Ulaskom Hrvatske u projekt tranzitni pravac Južnog toka bio bi znatno kraći, čime bi se cijena gradnje smanjila. Prema usuglašenom tehničkom planu između Plinacroa i Gazproma, kroz Hrvatsku bi se gradio potpuno novi plinovod u dužini od 270 kilometara, a vrijednost investicije je 600 milijuna eura.
Za njegove se potrebe ne bi koristio postojeći plinovodni sustav jer su profili cijevi koje se sada koriste premalog obujma. Prema najavama, tim tranzitnim plinovodom kroz Hrvatsku bi godišnje prolazilo 30 milijardi kubičnih metara plina. Usporedbe radi, Hrvatska godišnje potroši 3 milijarde kubičnih metara plina.
Procjena je da bi Plinacro mogao investirati 100 milijuna eura u gotovini, a 200 milijuna eura bi se osiguralo kreditima. S obzirom na to da bi Gazprom zakupio kapacitete plinovoda, problema s dobivanjem kredita ne bi trebalo biti. Financijski bi se projekt trebao isplatiti u 15 godina, a svaka sljedeća godina bila bi čista zarada. U slučaju tranzitnog pravca, Hrvatska je ta koja bi naplaćivala transport plina. Prema analizama, Plinacro bi od naplate transporta plina godišnje uprihodio 8 posto ukupne investicije, odnosno oko 24 milijuna eura.

Vezani članci

Orban protiv EU: Mađarska otvara put izgradnji Južnog toka

Vrdoljak: Za hrvatsko tržište imat ćemo vlastitu proizvodnju plina

Plinacro i poljski Gazoprojekt potpisali ugovor vrijedan 18 milijuna eura

EU priprema optužbe protiv Gazproma

Razvojni planovi Plinacroa mogli bi iznositi čak 1,2 milijardi eura



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

Izmjenama zakona pomoći ćemo ugostiteljima da lakše obavljaju svoj posao

Izmjenama zakona pomoći ćemo ugostiteljima da lakše obavljaju svoj posao

Ministar turizma Darko Lorencin sudjelovao je na otvorenju Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika koji se održao u Opatiji. Ovom je prilikom ministar Lorencin naglasio kako statistički podaci pokazuju porast i ...

Hrvatska

Intermodalni prijevoz prioritet je prometne politike

Intermodalni prijevoz prioritet je prometne politike

- Intermodalni prijevoz, koji intergrira sve vrste prijevoza, prioritet je prometne politike Europske unije ali i uvjet razvoja prometnog sustav Hrvatske, posebno u svijetlu činjenice da EU do 2030. planira ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Cijene nekretnina više neće padati

Cijene nekretnina više neće padati

ZA

Vedrana Likan

22%

PROTIV

Boro Vujović

78%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 27.studenoga 2014. 12:00