Starom cestom i magistralom

Kolika je razlika u cijeni putujete li do mora prema propisima ili jurite

Kolika je razlika u cijeni putujete li do mora prema propisima ili jurite

Poskupljenje autocesta u Hrvatskoj donio je još jedan razlog za traženje alternativnih pravaca prema moru. Među brojnim odlukama o uštedi na gorivu i cestarinama ili razgledavanju prirodnih ljepota svakako treba voditi računa da se stanje na hrvatskim prometnicama uvelike promijenilo.

Konkretno, autoceste prema Rijeci i Splitu na kojima se prijašnjih godina odvijalo oko 80 posto ukupnog prometa, sve češće su praznije. Prema izvještajima HAK-a, produljeni vikend potkraj šestog mjeseca donio je iznenađujuće veliki broj vozila na starim cestama prema Rijeci i Splitu. Takav razvoj situacije nikoga ne može iznenaditi budući da je u aktualnom stanju naše države čak i odlazak na more postao luksuz. 

Usporedba vožnje od Zagreba do Splita starom cestom ili autocestom otkriva da vozači mogu ostvariti znatne uštede. Primjerice, ušteda od Zagreba prema Splitu u oba smjera iznosi 490 kuna, što nikako nije zanemariv iznos, a premda je vožnja u jednom smjeru gotovo dva sata dulja, financije tih dva sata čine neprimjetnom razlikom. Iskusnim vozačima putovanje starom cestom do Splita ili obrnuto neće predstavljati nikakav problem, ali velike gužve koje dodatno pogoršavaju kamioni i šleperi stvaraju kaotično stanje na toj prometnici. Stavimo li se u položaj neiskusnih vozača ili primjerice vozača s obiteljima, dileme autocesta ili stara cesta jednostavno ne može biti. Uz povećani rizik od nesreće, putovanje traje više od šest sati, čime je komfor sveden na minimum, a o osjećaju nervoze i nesigurnosti u automobilu ne treba previše pričati. Izbor ceste ovisi isključivo o pojedincu koji zna da zbog nekoliko stotina kuna riskira daleko teže posljedice nego što će vaš budžet patiti.
Odlaskom na autocestu, bez obzira je li riječ u dionici Zagreb - Rijeka ili Zagreb - Split, osim mira u glavi dobivate i osjetno veću sigurnost te udobnost putovanja. U današnje vrijeme kad novac diktira sve važnije odluke, razlika od gotovo 500 kuna mnogima će biti preveliki uteg za odlazak na autocestu. No, nakon odlaska na alternativnu rutu (stara cesta), vozač preuzima odgovornost za sve eventualne posljedice. ‘Eventualne posljedice’ mnogo su rjeđe na odličnim hrvatskim autocestama.

Upute za vožnju
Izbjegavajte putovanje vikendom i noću
Bez obzira na priličan broj nesreća koje su se zaredale na hrvatskim prometnicama (posebno na autocestama), nema sumnje da su naše ceste iznimno sigurne. Tu konkretno mislimo na autoceste, na kojima se nesreće događaju prije svega zbog pogreške vozača. Nedavna tragedija s autobusom iz Češke novi je dokaz pogreške vozača, koji nerijetko u Hrvatsku stižu prilično izmoreni. Vožnja cijele noći ili cijelog dana iz različitih dijelova Europe mora se odraziti na umor vozača, koji su direktna opasnost za ostale. Budući da je policija gotovo nemoćna pri prepoznavanju umora vozača, na vama je da vozite oprezno, a posebnu pažnju morate posvetiti ostalim sudionicima u prometu. Vozači u pravilu ne mogu birati, već su prisiljeni putovati vikendom na more, stoga svakako u tim danima, posebno noću, pripazite na eventualne kamikaze na hrvatskim prometnicama.

Zagreb - Rovinj (stara cesta D1)
Udaljenost: 269 kilometara
Prosječna potrošnja: 7 litara
Trošak cestarina: 0 kuna
UKUPAN TROŠAK: 160 kuna/ 5.20 sati
Presuda:
Stara cesta prema Rijeci, odnosno prema Rovinju idealna je gledano s financijske strane, ali gužva na Staroj karlovačkoj i izbjegavanje tunela Učka mogu biti teret za vaše živce. Budući da sve više vozača izbjegava autoceste kako bi uštedjeli koju kunu, nema sumnje da će promet starom cestom prema Rijeci biti još zagušeniji. Ovdje se možemo koristiti uzrečicom: koliko para, toliko muzike, odnosno ako želite uštedjeti 140 kuna, očekujte pravu nervozu u automobilu.

Zagreb - Rovinj (autocesta A6)
Udaljenost: 238 kilometara
Prosječna potrošnja: 8,5 litara
Trošak cestarina: 97 kuna
UKUPAN TROŠAK: 300 kuna/ 3.15 sati
Presuda:
Unatoč gustom prometu do Bosiljeva, nema sumnje da je autocesta do Rijeke idealno rješenje za put do Rovinja. Tek na pojedinim dionicama promet se odvija u samo jednoj traci kada ulazite u kolonu, gdje je brzina oko 60 km/h. Manjih problema možete imati oko Rijeke te na istarskom ipsilonu, gdje je vozačima na raspolaganju brza otvorena cesta, koja ipak skriva svojevrsne opasnosti, posebno ako ste ‘stalno’ u pretjecajnoj traci. Ne treba posebno naglašavati da je subotom kad traje smjena turista promet dvostruko, pa čak i trostruko pojačan.

Zagreb - Split (stara cesta D1)
Udaljenost: 361 kilometar
Prosječna potrošnja: 6,8 litara
Trošak cestarina: 0 kuna
UKUPAN TROŠAK: 225 kuna/ 6 sati
Presuda:
Cesta koju su iskusniji, odnosno stariji vozači doktorirali i dalje je solidna alternativa autocesti. Nema nikakve sumnje da je autocesta A1 višestruko sigurnija, brža i komfornija od stare ceste, ali ako imate vremena i živaca voziti u koloni među brojnim automobilima i šleperima, D1 je svakako zanimljiva opcija. Samo na cestarinama vozač u oba smjera uštedi čak 362 kune, što je dodatan razlog za ispitivanje vaše odluke. Minus je vrijeme od šest sati koliko je potrebno do Splita jer na put gubite gotovo cijeli dan.

Zagreb - Split (autocesta A1)
Udaljenost: 396 kilometara
Prosječna potrošnja: 8,8 litara
Trošak cestarina: 181 kuna
UKUPAN TROŠAK: 470 kuna/ 4.15 sati
Presuda:
Ta opcija putovanja do Splita vozače oduševljava komforom i vremenom putovanja. Brojna međunarodna priznanja autocesti A1 dokaz su kvalitetno napravljene ceste, ali vozače ipak brinu ukupni troškovi cestarine, koji su nedavno neočekivano narasli na 181 kunu u jednom smjeru. Prema našem mišljenju, spomenuti iznos još uvijek može biti opravdan, a svim vozačima kojima je vrijeme putovanja važnije od financijske strane, izbor autoceste neće biti sporan.

Vezani članci

Hrvatska 28. prema cijenama prijevoza

Broj prvi put registriranih vozila porastao preko 15 posto

Savjeti za sigurnost u prometu

Kako poslovati s Novim Zelandom?

Hrvatska Azerbajdžanu investicijski privlačna zbog geopolitičkog položaja



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

Sud ukinuo pritvor Bandiću?

Sud ukinuo pritvor Bandiću?

Izvanraspravno vijeće je iz "procesnih razloga" ukinulo rješenje o određivanju istražnog zatvora zagrebačkom gradonačelniku Milanu Bandiću, Slobodanu Ljubičiću i još sedmorici osumnjičenih, no oni nisu izašli danas iz Remetinca poput ...

Hrvatska

'Nikad više ne bih htio biti ministar branitelja'

'Nikad više ne bih htio biti ministar branitelja'

Ako na sljedećim parlamentarnim izborima pobijedi SDP, ministar hrvatskih branitelja Predrag Matić ne bi htio biti ministar branitelja.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Treba promijeniti sustav beneficiranog radnog staža

Treba promijeniti sustav beneficiranog radnog staža

ZA

Krešimir Sever

57%

PROTIV

Miljenko Gočin

43%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 6.studenoga 2014. 12:00