Turizam najveći pokretač investicija

Šustar: Rast fizičkih pokazatelja nije garancija financijskih

Šustar: Rast fizičkih pokazatelja nije garancija financijskih

Financijski rezultati koje je predstavilo Ministarstvo turizma pokazuju da su prihodi od pružanja smještaja u prvih pet mjeseci rasli 10 posto. Kakvo je stanje trenutačno na terenu pitali smo predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca u hotelijerstvu Kristiana Šustara.

Očekivanja od turizma su velika, međutim, neovisno o potencijalu i rastućem interesu na glavnim emitivnim tržištima, hrvatski je turizam suočen ne samo s globalnom krizom i borbom za opstanak, nego i sa suštinskim pitanjima kako ostvariti globalnu konkurentnost i osigurati sredstva za nove investicije kako se ne bi još više zaostalo u odnosu na zemlje iz okruženja

Kakvi su najnoviji podaci koji se mogu čuti od hotelijera, jesu li zadovoljni rezultatima lipnja i srpnja?
- U prvih pet mjeseci tekuće godine ostvarili smo kvalitetan rast. Nažalost, trenutačni kapaciteti i infrastruktura omogućuje nam rad unutar nekoliko mjeseci u godini kad pod utjecajem klime uspijevamo prodati naš glavni proizvod - more (sunce se podrazumijeva). Infrastrukture u užem ili širem smislu gotovo da i nemamo, u smislu atrakcija odnosno proizvoda koji omogućavaju zahvaćanje širih tržišnih segmenata i rad tijekom 6, 9 ili 12 mjeseci u godini, zbog čega ostvarujemo vrlo nisku stopu zauzeća svih kapaciteta. Moramo uzeti u obzir da pred i posezona još uvijek marginalno utječu na ukupne rezultate i svaki negativni pomak koji se dogodi tijekom srpnja i kolovoza nije nadoknadiv. Sve u svemu, imamo pozitivan trend i možemo očekivati stabilan rezultat s obzirom na okolnosti. Ipak, rast fizičkih pokazatelja nije istodobno i jamstvo financijskih. Ova će godina, zbog niza okolnosti, biti zahtjevnija od prethodnih.

Kakva je situacija s prihodima od ugostiteljstva?
- Za očekivati je da pod utjecajem krize potrošnja pada. Nažalost, u ovom trenutku nemamo dovoljno podataka za procjene, pa ocjene mogu biti isključivo paušalne. Potrošnja je između ostalog i posljedica strukture turističkog proizvoda u cijelosti, gdje moramo biti svjesni svih svojih ograničenja i nedostataka. Isto tako je potrebno uzeti u obzir da se problematična potrošnja u izvanpansionu kao tema ponavlja godinama.

Što možete poručiti onima koji u turizam gledaju kao slamku spasa u teškoj gospodarskoj situaciji?
- Očekivanja od turizma vrlo su velika, međutim, neovisno o potencijalu i rastućem interesu na glavnim emitivnim tržištima, danas je hrvatski turizam suočen ne samo s globalnom krizom i borbom za opstanak, nego i sa suštinskim pitanjima kako ostvariti globalnu konkurentnost i osigurati sredstva za nove investicije kako se ne bi još više zaostalo u odnosu na zemlje iz okruženja. Uslijed prevladavajućeg modela sezonskog turizma i nestimulativnih uvjeta u okruženju, i prije početka globalne recesije bilježili smo slabe poslovne rezultate i na razini sektora ostvarivali gubitke. S obzirom da su iscrpljene sve interne mogućnosti turističkog sektora za rast i razvoj, neophodno je da se država strateški odredi prema turizmu putem novog pozicioniranja u nacionalnoj ekonomiji i pritom postavi novi makroekonomski okvir koji će omogućiti veću efikasnost i jačanje turizma u regiji i na svjetskom tržištu. Utjecaj turizma na razvoj nacionalnoga gospodarstva u cjelini je takav da je turizam bez sumnje najvažniji pokretač investicija i gospodarskog rasta u godinama koje dolaze. Nažalost, danas još nismo na toj razini.


Pretplati se
Gdje kupiti
Pročitaj na iPadu

Vezani članci

Lalovac donio dobre vijesti poduzetnicima

'Šoping turizam': Zagreb može stati uz bok Barceloni, Madridu, Milanu i Parizu

Može li Gordana Deranja dići HUP nakon Ergovića i Mudrinića?

Novi broj Lidera: Plan za 2015. - Ignoriraj državu i vozi po svom!

Gordana Deranja nova predsjednica HUP-a



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

USKOK objavio zašto je priveden Milan Bandić, 4 okrivljenika puštaju se na slobodu

USKOK objavio zašto je priveden Milan Bandić, 4 okrivljenika puštaju se na slobodu

USKOK je na svojim stranicama objavio rješenje o o provođenju istrage protiv 16 okrivljenika i dva trgovačka društva

Hrvatska

Hrvatskim kupcima najbitniji kvaliteta, cijena i ljubaznost

Hrvatskim kupcima najbitniji kvaliteta, cijena i ljubaznost

Švicarska organizacija ICERTIAS u suradnji s hrvatskom tvrtkom Axios, provela je tijekom rujna opsežno istraživanje hrvatskog tržišta vezano prvenstveno uz primarne okidače za kupovinu kod domaćih potrošača imenovano ICERTIAS Customers' ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Hrvatske autoceste treba monetizirati

Hrvatske autoceste treba monetizirati

ZA

Saša Cvetojević

47%

PROTIV

Mijat Stanić

53%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 23.listopada 2014. 12:00