Turizam najveći pokretač investicija

Šustar: Rast fizičkih pokazatelja nije garancija financijskih

Šustar: Rast fizičkih pokazatelja nije garancija financijskih

Financijski rezultati koje je predstavilo Ministarstvo turizma pokazuju da su prihodi od pružanja smještaja u prvih pet mjeseci rasli 10 posto. Kakvo je stanje trenutačno na terenu pitali smo predsjednika Hrvatske udruge poslodavaca u hotelijerstvu Kristiana Šustara.

Očekivanja od turizma su velika, međutim, neovisno o potencijalu i rastućem interesu na glavnim emitivnim tržištima, hrvatski je turizam suočen ne samo s globalnom krizom i borbom za opstanak, nego i sa suštinskim pitanjima kako ostvariti globalnu konkurentnost i osigurati sredstva za nove investicije kako se ne bi još više zaostalo u odnosu na zemlje iz okruženja

Kakvi su najnoviji podaci koji se mogu čuti od hotelijera, jesu li zadovoljni rezultatima lipnja i srpnja?
- U prvih pet mjeseci tekuće godine ostvarili smo kvalitetan rast. Nažalost, trenutačni kapaciteti i infrastruktura omogućuje nam rad unutar nekoliko mjeseci u godini kad pod utjecajem klime uspijevamo prodati naš glavni proizvod - more (sunce se podrazumijeva). Infrastrukture u užem ili širem smislu gotovo da i nemamo, u smislu atrakcija odnosno proizvoda koji omogućavaju zahvaćanje širih tržišnih segmenata i rad tijekom 6, 9 ili 12 mjeseci u godini, zbog čega ostvarujemo vrlo nisku stopu zauzeća svih kapaciteta. Moramo uzeti u obzir da pred i posezona još uvijek marginalno utječu na ukupne rezultate i svaki negativni pomak koji se dogodi tijekom srpnja i kolovoza nije nadoknadiv. Sve u svemu, imamo pozitivan trend i možemo očekivati stabilan rezultat s obzirom na okolnosti. Ipak, rast fizičkih pokazatelja nije istodobno i jamstvo financijskih. Ova će godina, zbog niza okolnosti, biti zahtjevnija od prethodnih.

Kakva je situacija s prihodima od ugostiteljstva?
- Za očekivati je da pod utjecajem krize potrošnja pada. Nažalost, u ovom trenutku nemamo dovoljno podataka za procjene, pa ocjene mogu biti isključivo paušalne. Potrošnja je između ostalog i posljedica strukture turističkog proizvoda u cijelosti, gdje moramo biti svjesni svih svojih ograničenja i nedostataka. Isto tako je potrebno uzeti u obzir da se problematična potrošnja u izvanpansionu kao tema ponavlja godinama.

Što možete poručiti onima koji u turizam gledaju kao slamku spasa u teškoj gospodarskoj situaciji?
- Očekivanja od turizma vrlo su velika, međutim, neovisno o potencijalu i rastućem interesu na glavnim emitivnim tržištima, danas je hrvatski turizam suočen ne samo s globalnom krizom i borbom za opstanak, nego i sa suštinskim pitanjima kako ostvariti globalnu konkurentnost i osigurati sredstva za nove investicije kako se ne bi još više zaostalo u odnosu na zemlje iz okruženja. Uslijed prevladavajućeg modela sezonskog turizma i nestimulativnih uvjeta u okruženju, i prije početka globalne recesije bilježili smo slabe poslovne rezultate i na razini sektora ostvarivali gubitke. S obzirom da su iscrpljene sve interne mogućnosti turističkog sektora za rast i razvoj, neophodno je da se država strateški odredi prema turizmu putem novog pozicioniranja u nacionalnoj ekonomiji i pritom postavi novi makroekonomski okvir koji će omogućiti veću efikasnost i jačanje turizma u regiji i na svjetskom tržištu. Utjecaj turizma na razvoj nacionalnoga gospodarstva u cjelini je takav da je turizam bez sumnje najvažniji pokretač investicija i gospodarskog rasta u godinama koje dolaze. Nažalost, danas još nismo na toj razini.


Pretplati se
Gdje kupiti
Pročitaj na iPadu

Vezani članci

Što hrvatski turizam ima za pokazati na burzi u Barceloni?

U Kini velik interes za hrvatski turizam

HUP ne može podržati prijedlog proračuna jer je nečitljiv

Rast poslovanja i broja zaposlenika uvjetuje restrukturiranje Ban Toursa

Hrvatska je jedna od najpopularnijih destinacija u Koreji uz rast od čak 600 posto



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Hrvatska

Načelnik općine ne voli mandarine

Načelnik općine ne voli mandarine

Osuđeni smo ovih dana na mandarine. Svi u Hrvatskoj, osim u Drenovcima. U moru akcija kojima se Neretljaci rješavaju uroda – od prodaje u bescjenje do darivanja – naišli su ...

Hrvatska

General Electric jača prisutnost u Hrvatskoj

General Electric jača prisutnost u Hrvatskoj

Američki tehnološki konglomerat General Electric (GE), svoju prisutnost na hrvatskom tržištu počinje jačati i u segmentu obnovljivih izvora energije. Prvog naručitelja svog vjetroagregata pronašli su u austrijskoj kompaniji RP Global. ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Cijene nekretnina više neće padati

Cijene nekretnina više neće padati

ZA

Vedrana Likan

20%

PROTIV

Boro Vujović

80%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 27.studenoga 2014. 12:00