Kanibali i filantropi

Matilda Bačelić

Matilda Bačelić

Novinarka Lidera u kojem pamti nulti broj. Teško je naći sektor ili poduzeće o kojem nije pisala nadajući se da će jednog dana postati specijalistica za bilo što. U međuvremenu je odustala od te borbe pa je sad i službeno ‘sveznajući neznalica’. Osim općih tema, makrotema i svih drugih industrija malo više koketira s prehrambenom i ICT branšom. U blogovima komentira zbivanja, trendove i (ne)poduzetničke poteze. Uvijek kasni, ali tješi se da je temeljita.


Restrukturiraj ovo

Restrukturiraj ovo

Da se radi rang listi najkorištenijih riječi u javnom, posebno poslovnom, diskursu restrukturiranje bi vjerojatno bilo u samom vrhu. Unatoč kobasičastoj formi i puno slova r.

Ništa čudno, s obzirom na vrijeme u kojem živimo. Još možemo biti i sretni da se sve još samo restrukturira, a ne pokapa. S druge strane, restrukturiranje je oduvijek trebala biti tema i pozadina svih procesa. Nešto što se kontinuirano radi, a da se to niti ne primjećuje. Da je bilo tako vjerojatno bi posljedice krize sada bile puno lakše, a riječ s puno r manje strašna.

Budući da nije tako, restrukturiranje je unazad nekoliko godina postala zvučna riječ, gotovo poštapalica, koja najčešće znači da slijedi neki kopernikanski obrat s lošim posljedicama. Posebno je intersantno restrukturiranje u državnim poduzećima, gdje se uprave sigurno mijenjaju s promjenom vlasti, a koji put i u međuvremenu, ovisno o tome tko je u kakvoj milosti ili nemilosti. A sa svakom promjenom na vrhu kao prvi potez dolazi: Restrukturiranje. Nije da većini tih tvrtki ono ne treba, dapače, no čini se da je taj pojam postao paravan za nečinjenje i odgovor na sve. Na bilo koje pitanje o poslovanju, odgovara se: “U tijeku je izrada programa restrukturiranja”. Na pitanje direktoru koji je na čelu uprave izbrojio nekoliko mjeseci (nekad i godina) što je dosad napravio, odgovor je: “Radimo na programu restrukturiranja koji će to, to i to”. Ako nije restrukturiranje, postoji i drugi as iz rukava - strateški plan za sljedećih xy godina. To je, kako se dade zaključiti iz samog naziva, dugotrajan i studiozan posao za koji treba vremena i čiji će se spasnosni vizionarski efekti vidjeti nekad u budućnosti.

Nejasno je i zašto baš svaka nova Uprava kreće od Adama i Eve. Kao da prije njih ništa nije postojalo, a apsurd je tim veći što su i njihovi prethodnici odreda radili sveobuhvatne ‘slike stanja’ i ‘programe restrukturiranja’. No, dobro, nisu to napravili novi direktori, a oni znaju najbolje i sad je to njihov posao. Da ne kažem pretešku riječ odgovornost. To što se situacija dubinski snima nekoliko mjeseci govori pak o težini njihovog zadatka. Da se to napravi brzo izgledalo bi kao neki jednostavan, bezvezan zadatak.

Novi šef HŽ-a Rene Valčić je tako predstavio mega plan restrukturiranja koji bi trebao dobro protresti temelje nepopravljivog državnog gubitaša. No, isto to je donedavno, naizgled vrlo ozbiljno, radio njegov prethodnik Zlatko Rogožar. A kladim se da je i Zoran Popovac spominjao neko restrukturiranje. Ako su ti planovi i programi bili u pisanom obliku HŽ-u će trebati jedna od zgrada samo za te materijale koji nikada nisu doveli do nikakvog rezultata. Onda Podravka. Novi predsjednik Uprave Zvonimir Mršić, koji je dugo sanjao tu poziciju, shvatio ju je očito kao zadatak života. Tek bi krajem godine trebao biti gotovo petogodišnji strateški plan što znači da će za to biti potrošena gotovo cijela prva godina mandata dok u međuvremenu pada prodaja i profit. Što radi novi predsjenik Uprave Đure Đakovića? Pa sveobuhvatni program restrukturiranja. I tako dalje... Ako se tako nastavi kod nas će biti eksperata za restrukturiranje i strategiju za izvoz. Konkretni poslovni rezultati su precijenjena stvar.

Vezani članci

Prioriteti financijskih direktora u Hrvatskoj restrukturiranje i povećanje prihoda

Zagrebački holding ide u restrukturiranje, sindikati protiv promjena

Restrukturiranje firmi više nije opcija već nužnost

BlackBerry se vraća korporativnim korisnicima

Podravka nastavlja zbrinjavanje viška radnika



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Tripper

Željka Laslavić

Veli Jože može prodati ideju o Velikom turizmu

Veli Jože može prodati ideju o Velikom turizmu

Kada prisustvuješ nekom kongresu, najzanimljivije stvari čuješ u neslužbenom dijelu, kada s nekim ispijaš kavu ili vino. To se zna. Kao novinar čuješ najkorisnije informacije, kao poduzetnik razmijeniš najzanimljivije ideje, a često s nekim i sklopiš posao. Uostalom, većina kotizacija uplaćuje se upravo iz tog razloga.

Ekonomalije

Miodrag Šajatović

Društvo uspavanih ekonomista traži krivce na sve strane

Društvo uspavanih ekonomista traži krivce na sve strane

Umjesto što optužuju Lider što se u isto vrijeme sa skupom u Opatiji usudi organizirati drugi skup, Ljubi Jurčiću i kolegama bilo bi mudrije da tijekom godine nešto rade u Hrvatskom društvu ekonomista

Pravda za sve

Edis Felić

Godinama plaćala kamate na kamate, a da toga nije bila svjesna

Godinama plaćala kamate na kamate, a da toga nije bila svjesna

Poduzetnica ima izgleda vratiti svoj novac izgubljen od 2009., ali za prijašnje godine nastupila je zastara. Mali izgledi ipak postoje ako se istodobno pozove na 'štetu' i 'stjecanje bez osnove'

1 komentara
Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Cijene nekretnina više neće padati

Cijene nekretnina više neće padati

ZA

Vedrana Likan

21%

PROTIV

Boro Vujović

79%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 27.studenoga 2014. 12:00