Post Google

Tatjana Petričušić

Tatjana Petričušić

Žena s najteže izgovorljivim prezimenom u Lideru, u kojem piše već pet godina. Prati obrazovanje, turizam, trgovinu i osiguranja, ali piše (i ima mišljenje) o svemu – od igle do lokomotive. Voli bocnuti, iako na prvu djeluje kao pristojna gospođa. Fetiš su joj teme iz menadžmenta jer je uvjerena da se sve može lakše, brže, bolje i s rezultatom koji zadovoljava sve, a ne samo one s najvećim plaćama. Da, pomalo naginje radničkim pravima, što je posljedica činjenice da nije bila u pionirima.


Patriotsko srce, patriotski novčanik

Patriotsko srce, patriotski novčanik

Prolaskom europskog prvenstva, a ako ćemo iskreno i ranije- ispadanjem Hrvatske iz skupine, zastavice sa šahovnicama netragom su nestale s automobila, a i najnoviji hit, navlake na retrovizorima, sve se rjeđe mogu vidjeti. Prošao nas patriotizam? Ne bi trebao...

Patriotizam bi trebao biti nešto što se živi stalno, a onaj meni najdraži, miroljubivi, bio bi gospodarski. Prema nekim istraživanjima, Hrvati mu nisu neskloni, vole kupovati hrvatsko, ali mogli bi uložiti i malo više truda. Uvijek se volimo hvaliti kvalitetom našeg maslinovog ulja, vina, pršuta... Pa zašto onda kupujemo toliko uvoznog?

Svi oni koji pričaju o domaćoj proizvodnji i razvoju gospodarstva trebali bi glas za to dati i svaki put kad pune frižider. Zašto? Oni koji paušalno ocjenjuju da nema više malih, domaćih proizvođača od kojih bi mogao znati što kupuješ nisu ekonomski patrioti. Laž je da nema malih, obiteljskih mesnih industrija, kojima je uvoz mesa iz Bugarske čista znanstvena fantastika i koji razno razne kemijske dodatke koji počinju sa slovom E ne bi znali staviti u salamu ni kad bi htjeli. Pa zašto onda te salame nema u vašem frižideru?
Ekonomski patriotizam, kao i puno stvari u životu, zahtjeva trud. Raspitivanje, odlazak na vrući plac umjesto u klimatizirani dućan, možda trošenje koje kune više. Barem je to argument koji vole koristiti lijeni. Kažu, domaće je često skuplje. Kakva laž! Koliki mali proizvođači rade za trgovačke robne marke, pravo je čudo. Dakle, ne mora se trošiti više, i samo pažljivo čitanje deklaracija na trgovačkim robnim markama i pravljenje svjesnog odabira može biti sasvim dovoljno. U svakom slučaju, nije dovoljno samo pričati o poticanju domaćeg gospodarstva. Treba ga i potaknuti svaki put kad se izvadi novčanik. 

Žalite za malim proizvođačima? Pronađite ih pa im napravite malo prometa, prije će preživjeti od vaše kupovine nego od vašeg žaljenja. Uostalom, ako vam nije bilo teško potrošiti na kineske plastične zastavice da pokažete patriotizam, ne bi vam trebalo biti teško ni ovo.



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Bespuća gospodarske zbiljnosti

Edis Felić

Nakon odluke Ustavnog suda Vlada glumi dosljednost

Nakon odluke Ustavnog suda Vlada glumi dosljednost

Ustavni je sud rekao svoje: referenduma o monetizaciji neće biti jer nije u skladu s Ustavom. Odluka je došla kao naručena Vladi premijera Zorana Milanovića koja na ovaj način pokušava izvući za sebe korist i pretvoriti jednu nedosljednu politiku u dosljednu.

Ekonomalije

Miodrag Šajatović

Milanović ima pravo. Ova vlada najbolja je – u prokrastinaciji

Milanović ima pravo. Ova vlada najbolja je  – u prokrastinaciji

Ako postoji ekonomska tema na koju sam istinski alergičan, onda je to ona o proračunskom deficitu, javnom dugu i mjerama za njihovo 'obuzdavanje'. Vjerujem da to znaju urednici i novinari, članovi Liderova redakcijskoga kolegija, i da je za ovaj, 499. broj Lidera namjerno napravljena takva podjela tema da je meni u zadatak palo komentirati domaću zadaću koju su proteklih dana pisali u hrvatskoj vladi, a sve u namjeri da se zadovolje zahtjevi Europske komisije.

Pravda za sve

Edis Felić

Presuda: tvrtke majke ne moraju podmirivati dugove svojih kćeri

Presuda: tvrtke majke ne moraju podmirivati dugove svojih kćeri

Prije dva tjedna Općinski sud u Puli odbio je tužbu tvrtke Auto SL 91. Ta je tvrtka, koja se bavi obukom vozača, 2009. potpisala ugovor s tvrtkom Tesco-Car i preuzela njezine kandidate, s tim da je Tesco-Car trebao platiti Auto SL-u za obuku tih kandidata. Riječ je bila, uglavnom, o kandidatima iz grupacije Uljanik s obzirom na to da je Tesco-Car tvrtka kći tvrtke Uljanik Tesu i Uljanik komercijale.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderov Fight club u tijeku

Litra benzina uskoro će premašiti 11 kuna

Litra benzina uskoro će premašiti 11 kuna

ZA

Jasminko Umičević

36%

PROTIV

Branko Poljak

64%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 30.travnja 2015. 12:00