Turizam kao spas
1. kolovoza 2012. 14:15 do 8. kolovoza 2012. 14:30

Turizam kao spas

Ministarstvo turizma izvjestilo je prije par dana da su ukupni financijski prihodi u djelatnostima pružanja smještaja, pripreme i usluživanja hrane te u djelatnosti putničkih agencija i organizatora putovanja u prvih pet mjeseci ove godine dosegnuli 6,1 milijardi kuna, što je rast od 4,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Po kategorijama, pravne i fizičke osobe ukupno su, primjerice, u djelatnosti pružanja smještaja u hotelima i sličnim objektima u prvih pet mjeseci ostvarile prihod od 2,3 milijarde kuna ili 10 posto više. U isto vrijeme kampovi su uprihodili 54 milijuna kuna, odnosno 14 posto više prihode, a turoperatori 122,7 milijuna kuna ili 24 posto više prihoda u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U poplavi negativnih statistika, ovakve brojke doista su pravi melem. Spomenuti porasti dolazaka i noćenja na Jadranu i u Zagrebu u prvih šestmjeseci ove godine rezultat su gotovo 3,6 milijuna turističkih dolazaka i 14,7 milijuna noćenja, od čega su glavninu ostvarili strani turisti. Njih je došlo gotovo 3 milijuna ili 7,6 posto više, dok su porast od 7 posto ostvarili s 13 milijuna noćenja. Ministar turizma Veljko Ostojić rekao je da je cilj 7 milijardi eura ukupnih primitaka od turizma i kako se nada da ćemo tu profitirati. Istaknuo je također da su dobri rezulati posljedica naših napora i napora turističkih djelatnika i svega što se već godinama čini.


dr. sc. Neven Ivandić, Institut za turizam

Prognostički modeli pokazuju da bi ove godine trebalo doći do rasta turističke aktivnosti.

dr. sc. Neven Ivandić

Prognostički modeli pokazuju da bi ove godine trebalo doći do rasta turističke aktivnosti. No, moram reći da nemamo dovoljno razrađen sistem pokazatelja koji bi dali punu i pravu sliku. Postoji niz pitanja. Sve predispozicije za rast postoje i mogu reći da očekujemo rast, no unatoč
optimizmu treba biti oprezan. Naime, sam rast ne znači i rast primitaka od turizma. Ograničavajući faktor koji se ne smije zaboraviti je i promjena tečaja kune. Prošlu sezonu bio je 7,4, a sada je 7,5 što je već korekcija od 1 posto glede manjeg učinka strane valute. Tu je i rast cijena i još nekih parametara zbog kojih valja pri procjenama biti oprezan. U tijeku je špica turističke sezone i mislim da neće biti značajnijih korekcija cijena. Možda mali poduzetnici pokušaju s promjenom cijene povećati potrošnju, ali za velike više nema prilike ni vremena. Moram naglasiti da naš sustav ne vodi dovoljno računa o promjenjivim očekivanjima kupaca koji su ove godine zasigurno siromašniji. Također, za bolje rezultate od turizma, treba poraditi na destinacijskom menadžmentu i prilagoditi potrošnju i ponudu željenom segmentu gostiju.


Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija

Nije realno očekivati da će turizam sam spasiti i poboljšati 'krvnu sliku' domaćeg gospodarstva.

Boris Žgomba

Iako je evidentno da će i ove godine postići rast i ostvariti sjajne rezultate, nije realno očekivati da će turizam sam spasiti i poboljšati 'krvnu sliku' domaćeg gospodarstva. Da bi se tako nešto dogodilo, potrebno je pokrenuti proizvodnju unutar drugih grana gospodarstva ili osigurati  kvalitetni investicijski ciklus. Značaj turizma u sklopu domaćeg gospodarstva i državnog proračuna jest, bez daljnjega, značajan, no mislim ipak nedovoljan da bi osigurao neophodne pomake u razvoju i poboljšanju uvjeta hrvatskog gospodarstva. Ukoliko ove godine ostvarimo visok rast financijskih pokazatelja u odnosu na lanjsku godinu, vjerojatnost da bi to moglo utjecati na rast BDP-a je minimalna. Naravno, evidentno dobri rezultati turizma pomoći će domaćem gospodarstvu i olakšati mu teret preživljanja ovih kriznih godina te je upravo u tome značaj i važnost turističkog sektora u gospodarstvu velik. Treba isto tako istaći da iako je turizam jedna od najvažnijih grana hrvatskog gospodarstva, ne može ga samo ona izvući iz krize. Umjesto toga realno je očekivati od turizma da bude jedna od najvažnijih karika koja doprinosi i koja će u budućem razdoblju doprinositi izlasku naše zemlje iz krize.

dr. sc. Neven Ivandić,
Institut za turizam
+1
Boris Žgomba,
predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija
+3

Glasanje je završeno.

Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji