Business Coach

Kako odabrati zaposlenike?

Kako odabrati zaposlenike?

Da biste izgradili i zaposlili uspješan tim djelatnika morate raditi na razvijanju svojih vještina vođenja ljudi. Učinkovitost vašeg rada nikada se neće uzdići iznad vaše sposobnosti vođenja i izgradnje tima. Ne možete dobivati rezultate koji bi bili na višoj razini od razine vašeg umijeća vodstva.

Uspješan vođa mora poticati svoj tim da izazove promjene, da agira i djeluje. Promjene su sastavni dio svakodnevnog rada i života, i vi i vaš tim morate biti sposobni stalno agirati da izazovete druge (klijente, konkurenciju, partnere, suradnike) da oni reagiraju. Danas ne postoje proizvod ili usluga koje netko neće pokušati oponašati i poboljšati. Nema patenta i izuma koji ubrzo neće zamijeniti drugi, još sofisticiraniji i bolji. Nema tržišta koje neće pokušati obraditi novi konkurenti. Pravilan odnos prema promjenama znači da ste ih vi i vaš tim spremni prepoznati, pravilno reagirati te inicirati vlastite promjene.

Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju. Morate znati s kakvim ljudima želite raditi i surađivati te napravite profil idealnog djelatnika za svako radno mjesto koje vam je potrebno u tvrtki. Sjetite se svojih poslovnih vrijednosti i vizije te svoje poslovne vrijednosti svakako uključite u izradu profila. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vaše tvrtke usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti sve rezultate i ciljeve koje ste si zadali. To naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima, kad treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na tom putu. 

Prilikom selekcije kandidata i zapošljavanja ljudi posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne s vašima. Ukoliko nemate zajedničke ili slične vrijednosti, bolje da ne zapošljavate takvog kandidata, jer nikada nećete pronaći zajednički jezik. Ono što je njemu važno nije vama, i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većinom će biti u otporu. U današnje vrijeme podrazumijeva se da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spreme i zvanja koje je potrebno za to radno mjesto, te da posjeduje dodatne vještine koje tražite.
Svakako uz CV tražite i da vam pošalju motivacijsko pismo. U motivacijskom pismu trebali biste saznati kriterije kandidata i razloge zbog kojih se prijavljuje na vaše radno mjesto. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu, da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo. Također morate dobiti odgovor i na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. U odgovoru zašto krije se njegova motivacija. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. I, naravno, njegovo dosadašnje iskustvo. Ne znam ni sama koliko sam odradila intervjua za posao za svoje klijente i u praksi se uvijek pokaže da kandidat koji se poklapa s vrijednostima i vizijom tvrtke iskače od drugih kandidata. 

Nakon što ste pažljivo odabrali tim suradnika koji će raditi za vas potrebno ih je educirati i upoznati s procesima rada i s onim što vi očekujete o njih. Uspješne tvrtke maksimalno se trude da njihovi zaposlenici popune praznine u znanju organizirajući im treninge takozvanih 'soft skills' vještina. Uspješni poduzetnici shvaćaju da su zaposlenici njihova najvrjednija imovina i da se isplati svaka kuna koju ulože u njih. Upravo tvrtke s najobrazovanijim i najiskusnijim djelatnicima vladaju na tržištu.
Često me moji klijenti, kad dogovaramo suradnju i treninge za njihove djelatnike, pitaju: Što ako uložim novac u njihovu edukaciju pa oni onda odu i napuste tvrtku? A zamislite da ne uložite novac u edukaciju svog tima, a oni ostanu kod vas? Što tada? Kako mislite konkurirati na tržištu i ostvarivati profit s needuciranim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili, još gore, ostat ćete prosječna tvrtka. Ukoliko vam djelatnik ili član tima i ode, budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah, nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješnu i profitabilnu tvrtku kakvu i želite. 

Inga Lalić, vlasnica i direktorica tvrtke RE-FORMA 

Vezani članci

3 savjeta za poboljšanje menadžerske izvedbe

Činjenice koje se obično prešućuju kad je riječ o poduzetništvu

Kako dokazati da ste odličan menadžer?

Kako se snaći u svijetu gdje je česta promjena radnog mjesta postala normalna stvar?

5 savjeta za uspješan rad od kuće



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

3 savjeta za poboljšanje menadžerske izvedbe

3 savjeta za poboljšanje menadžerske izvedbe

Ravnatelj Skinner iz kultne animirane TV serije jednom se zapitao zaostaje li za vremenom, budući da ne može razumjeti djecu. Na koncu je zaključio da su djeca u krivu i ...

Poslovna znanja

Činjenice koje se obično prešućuju kad je riječ o poduzetništvu

Činjenice koje se obično prešućuju kad je riječ o poduzetništvu

U trenutku u kojem ovo čitate, značajna količina ljudi sanja o tome da da otkaz i postane sam svoj poslodavac.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Vlada treba prodati državna poduzeća

Vlada treba prodati državna poduzeća

ZA

Mladen Ostrički

76%

PROTIV

Vilim Ribić

24%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 31.srpnja 2014. 12:00