Business Coach

Kako odabrati zaposlenike?

Kako odabrati zaposlenike?

Da biste izgradili i zaposlili uspješan tim djelatnika morate raditi na razvijanju svojih vještina vođenja ljudi. Učinkovitost vašeg rada nikada se neće uzdići iznad vaše sposobnosti vođenja i izgradnje tima. Ne možete dobivati rezultate koji bi bili na višoj razini od razine vašeg umijeća vodstva.

Uspješan vođa mora poticati svoj tim da izazove promjene, da agira i djeluje. Promjene su sastavni dio svakodnevnog rada i života, i vi i vaš tim morate biti sposobni stalno agirati da izazovete druge (klijente, konkurenciju, partnere, suradnike) da oni reagiraju. Danas ne postoje proizvod ili usluga koje netko neće pokušati oponašati i poboljšati. Nema patenta i izuma koji ubrzo neće zamijeniti drugi, još sofisticiraniji i bolji. Nema tržišta koje neće pokušati obraditi novi konkurenti. Pravilan odnos prema promjenama znači da ste ih vi i vaš tim spremni prepoznati, pravilno reagirati te inicirati vlastite promjene.

Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju. Morate znati s kakvim ljudima želite raditi i surađivati te napravite profil idealnog djelatnika za svako radno mjesto koje vam je potrebno u tvrtki. Sjetite se svojih poslovnih vrijednosti i vizije te svoje poslovne vrijednosti svakako uključite u izradu profila. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vaše tvrtke usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti sve rezultate i ciljeve koje ste si zadali. To naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima, kad treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na tom putu. 

Prilikom selekcije kandidata i zapošljavanja ljudi posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne s vašima. Ukoliko nemate zajedničke ili slične vrijednosti, bolje da ne zapošljavate takvog kandidata, jer nikada nećete pronaći zajednički jezik. Ono što je njemu važno nije vama, i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većinom će biti u otporu. U današnje vrijeme podrazumijeva se da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spreme i zvanja koje je potrebno za to radno mjesto, te da posjeduje dodatne vještine koje tražite.
Svakako uz CV tražite i da vam pošalju motivacijsko pismo. U motivacijskom pismu trebali biste saznati kriterije kandidata i razloge zbog kojih se prijavljuje na vaše radno mjesto. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu, da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo. Također morate dobiti odgovor i na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. U odgovoru zašto krije se njegova motivacija. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. I, naravno, njegovo dosadašnje iskustvo. Ne znam ni sama koliko sam odradila intervjua za posao za svoje klijente i u praksi se uvijek pokaže da kandidat koji se poklapa s vrijednostima i vizijom tvrtke iskače od drugih kandidata. 

Nakon što ste pažljivo odabrali tim suradnika koji će raditi za vas potrebno ih je educirati i upoznati s procesima rada i s onim što vi očekujete o njih. Uspješne tvrtke maksimalno se trude da njihovi zaposlenici popune praznine u znanju organizirajući im treninge takozvanih 'soft skills' vještina. Uspješni poduzetnici shvaćaju da su zaposlenici njihova najvrjednija imovina i da se isplati svaka kuna koju ulože u njih. Upravo tvrtke s najobrazovanijim i najiskusnijim djelatnicima vladaju na tržištu.
Često me moji klijenti, kad dogovaramo suradnju i treninge za njihove djelatnike, pitaju: Što ako uložim novac u njihovu edukaciju pa oni onda odu i napuste tvrtku? A zamislite da ne uložite novac u edukaciju svog tima, a oni ostanu kod vas? Što tada? Kako mislite konkurirati na tržištu i ostvarivati profit s needuciranim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili, još gore, ostat ćete prosječna tvrtka. Ukoliko vam djelatnik ili član tima i ode, budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah, nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješnu i profitabilnu tvrtku kakvu i želite. 

Inga Lalić, vlasnica i direktorica tvrtke RE-FORMA 

Vezani članci

Kako ignorirati kradljivce vremena?

Znate li se ponašati tijekom telefonskog intervjua za posao?

Reći ‘ne’ kupcu jedini je mudar poslovni potez u najmanje tri slučaja

Zaboravite oluju mozgova, radije izazovite oluju pisanja

Kako ubrzati proces traženja posla?



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Dilema startupa: Prihvatiti suradnju jakoga igrača ili ga odbiti?

Dilema startupa: Prihvatiti suradnju jakoga igrača ili ga odbiti?

Sav naporan rad i posvećenost koje ste uložili u svoj startup napokon daju plodove, štoviše najveći rival u vašoj industriji pozvao vas je da mu se pridružite kao partner i ...

Poslovna znanja

10 grešaka koje radite na poslu

10 grešaka koje radite na poslu

Ponašate li se na vašem radnom mjestu tako da sebe i kolege potičete na rad i konstruktivno rješavanje problema? Ili pak imate osjećaj da sve što radite nema smisla i ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Aktiviranje mrtvih računa u posebnom fondu dobro je rješenje

Aktiviranje mrtvih računa u posebnom fondu dobro je rješenje

ZA

Ingrid Antičević Marinović

4%

PROTIV

Drago Jakovčević

96%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 30.listopada 2014. 12:00