Dobar plan

Kako poslovno planiranje utječe na malog poduzetnika?

Kako poslovno planiranje utječe na malog poduzetnika?

Kad bih na ovo pitanje trebalo odgovoriti u jednoj rečenici – ona bi glasila: upravo planiranje i provođenje planova u život – ono je što uspješnog razlikuje od neuspješnog.

Dapače, mali poduzetnik odmah osjeti posljedice svoje krive odluke, a vrlo je vjerojatno da će to iskustvo podijeliti s njime i svi članovi njegove obitelji. Idealno je kada mali poduzetnik započne planiranje prije nego se uopće uputio u poduzetničke vode. Moje iskustvo mi, nažalost, govori da se to ne događa baš tako često. Vidjela sam previše ulijetanja u poduzetničke vode iz raznih krivih razloga, ali još važnije - sa krivim pretpostavkama, da ne kažem 'uobraziljama'. Ipak, da budem iskrena, mislim da je nešto sasvim neracionalno prijeko potrebno za mali 'biznis' – a to je onaj generalni osjećaj u venama da je neki put upravo onaj koji je vama zacrtan. No, to treba biti samo onaj prvi impuls da se započne sa – pomnim planiranjem.

Što je potrebno znati za dobar plan? Tu počiva 'kvaka' zbog koji mnogi ipak zakorače u nepoznato! Potrebno je znati veliku količinu informacija iz područja pravne regulative i poreznih propisa, a koji su prečesto malom poduzetniku nedostupni u obliku koji bi on mogao praktično razumjeti i primjeniti. K tome, ne postoji javni servis koji bi bio podrška u takvim situacijama. Lutanje po šalterima raznih upravnih odjela neće uvijek uroditi plodom, da ne spominjemo kako se nažalost na tim mjestima dobivaju i krive informacije. Njima je presudno istovremeno dobiti odgovor na trenutno pitanje u određenoj oblasti, i dobiti uvid u ono što će taj odabir donijeti u petom koraku – dakle u niz posljedica koje će iz njega proizaći.

Tako, mali poduzetnik ima najčešće tri mogućnosti: krenuti grlom u jagode; angažirati nekolicinu profesionalnih konzultanata, odvjetnika i poreznih savjetnika i – sve ih redom, naravno, dobro platiti i prije nego je uopće registrirao svoj obrt ili poduzeće. Treća – i u mnogočemu najisplativija mogućnost jest da si i prije početka poslovanja nađe dobrog knjigovođu. Mi smo, naime, svi redom praktičari! Sa našim klijentima prolazimo veliki dio njihovih Scila i Haribdi i učimo s njima. Što smo dulje u poslu, naše iskustvo je raznolikije i šire. Radili smo sa: raznim strukama, velikima i malima, uspješnima i neuspješnima, bogatima i siromašnima, neki su nas i prerasli – ali taj dio puta koji smo sa svima njima prošli, ostao nam je kao iskustvo koje možemo dijeliti sa onima koji dolaze. Postoji, naime, velik dio poslovanja koji je svima zajednički i koji nije vezan za struku kojom se bavi pojedini poduzetnik, a koji možda i u najvećem dijelu utječe na stanje u bilancama njihovih uspjeha.

Više o toj temi na 3. Brandmanager susretu, 24. rujna.

Vezani članci

Kako dokazati da ste odličan menadžer?

Kako se snaći u svijetu gdje je česta promjena radnog mjesta postala normalna stvar?

5 savjeta za uspješan rad od kuće

Kako kvalitetna web stranica može pomoći u poslovanju?

5 znakova koji upućuju da vam je potrebna promjena karijere



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Koliko gotovine ponijeti na godišnji odmor?

Koliko gotovine ponijeti na godišnji odmor?

Pred svaku sezonu godišnjih odmora, osim pakiranja stvari uvijek se postavlja i pitanje koliko gotovine treba ponijeti.

Poslovna znanja

Je li važnija tehnologija ili ljudi?

Je li važnija tehnologija ili ljudi?

Altimeter Group izbacila je izvještaj o stanju digitalne transformacije. Analitičar Brian Solis kaže da se istraživanje provodilo analizirajući i intervjuirajući vodeće kompanije različitih industrija kako bi se utvrdio način na ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Vlada treba prodati državna poduzeća

Vlada treba prodati državna poduzeća

ZA

Mladen Ostrički

60%

PROTIV

Vilim Ribić

40%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 31.srpnja 2014. 12:00