Kako do lakše do zarade i do kupaca

Osnovna pravila prodaje

Osnovna pravila prodaje

Koje je najvažnije pravilo doktorima? Pacijent je uvijek na prvom mjestu. Isto to vrijedi i za poduzetnike, a koja su osnovna pravila prodaje razradio je Saša Petar u knjizi ‘Kako se uspješno prodati’.

Kupac je uvijek na prvom mjestu i zato se treba na najbolji način pripremiti kako do kupca i kako mu nešto prodati. Ni jedan kupac neće nešto kupiti ako im se prodavač ne svidi.
U 75 posto slučajeva kupci odluke donose na ova 3 čimbenika:
1. Sviđa li im se prodavač (njegov izgled, ponašanje, stav)
2. Zna li prodavač svoj posao i kupčeve potrebe
3. Pokazuje li prodavač osobine koje kupcu odgovaraju. Kupci vole da sve bude kako oni hoće i zato postoje pravila kojih bi se poduzetnik trebao držati.

U svakom slučaju bitno je prihvatljivo se ponašati, pripremiti dobre prezentacije koje će biti jasne, sadržajne te dobro prezentirane. Točnost je jako bitan segment u poslovanju zato nemojte tratiti tuđe vrijeme i nemojte kasniti na dogovorene sastanke. Jedno od najvažnijih pravila je znanje i komunikacija. Znanja nikad nije dosta zato trebate pripremiti dosta stvari. Za početak o svom proizvodu trebate znati sve i svašta i imati odgovor za svako pitanje o njemu. Također jako je bitno da znate i stvari vezane uz konkurentske proizvode te dakako i potrebe svojih kupaca prema vašem proizvodu. Zadnje pravilo je odgovarajuće odijevanje. Odjeća mora biti prilagođena situaciji.
Pravila prodaje sastoje se i od dva jako bitna segmenta, a to su stilovi prodaje i način prodaje. Ne postoje dva prodavača koja imaju isti stil ili način prodaje, no mogu se izdvojiti četiri opća stila.
Najlošiji stil je stil primatelja narudžbi. U većini slučajeva taj stil završava neuspjehom. Druga dva stila razlikuju se u nijansama i koriste se po situacijama. To su ‘gurač’ i ‘pregovarač’.
Stil gurač dobar je u situacijama kada hoćemo vidjeti hoće li potencijalan kupac postati stalan dok je pregovarač dobar u ranim fazama dugotrajnih pregovaranja, ali loš u kriznim situacijama. Najbolji stil je ‘prodavač’. Taj stil je najuspješniji jer je dobar u svim segmentima poslovanja. Ali za dobrog prodavača treba biti fleksibilan i ovisno o situaciji mijenjati stil prodaje.

Što se tiče načina prodaje postoje samo dva, a to su posredni i neposredni. Posredni su, kako i sama riječ kaže, oni koji prenose našu poruku o našem proizvodu, tj. netko tko stoji između poduzetnika i kupca. To može biti radio, tisak ili neki treći način poput nagradnih igri, degustacija, itd. Neposredni stil je stil koji funkcionira na odnosu prodavač kupac i nema posrednika. U taj stil možemo uvrstiti i internet, iako spada pod medij i moglo bi ga se smatrati posrednikom.

Na kraju svega ostaje vam poruka koje se treba držati, a to je da su kupci izvor zarade prodavača, pa za svoj novac s pravom očekuju pristojno ponašanje i zadovoljavanje svojih želja i potreba.

Vezani članci

Zbog ogromne potražnje najavljeno kašnjenje s dostavom velikog iPhonea 6

Neuromarketingaši o vama znaju više od vas samih

Ove stvari bi svaki dobar marketingaš trebao znati

Apple očito pobjeđuje u 'ratu' protiv Samsunga

Zahuktala se borba divova za brendove



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Kako uvjeriti poslodavca da ste baš vi prava osoba?

Kako uvjeriti poslodavca da ste baš vi prava osoba?

′Zašto želite raditi kod baš kod nas ?′ To pitanje neizbježno je prilikom intervjua za posao. No, što oni točno žele čuti od vas, te kako se istaknuti među svim ...

Poslovna znanja

Poduzetnici: Ovisnici o uzbuđenju ili radoholičari?

Poduzetnici: Ovisnici o uzbuđenju ili radoholičari?

Dok svoju tvrtku uspješno postavjalju na noge, poduzetnici vrlo često svjesno zapostavljaju obitelj i privatni život. Redoviti obroci i fizičke aktivnosti, također im nisu visoko na listi prioriteta

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Cijene nekretnina više neće padati

Cijene nekretnina više neće padati

ZA

Vedrana Likan

21%

PROTIV

Boro Vujović

79%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 27.studenoga 2014. 12:00