Kako do lakše do zarade i do kupaca

Osnovna pravila prodaje

Osnovna pravila prodaje

Koje je najvažnije pravilo doktorima? Pacijent je uvijek na prvom mjestu. Isto to vrijedi i za poduzetnike, a koja su osnovna pravila prodaje razradio je Saša Petar u knjizi ‘Kako se uspješno prodati’.

Kupac je uvijek na prvom mjestu i zato se treba na najbolji način pripremiti kako do kupca i kako mu nešto prodati. Ni jedan kupac neće nešto kupiti ako im se prodavač ne svidi.
U 75 posto slučajeva kupci odluke donose na ova 3 čimbenika:
1. Sviđa li im se prodavač (njegov izgled, ponašanje, stav)
2. Zna li prodavač svoj posao i kupčeve potrebe
3. Pokazuje li prodavač osobine koje kupcu odgovaraju. Kupci vole da sve bude kako oni hoće i zato postoje pravila kojih bi se poduzetnik trebao držati.

U svakom slučaju bitno je prihvatljivo se ponašati, pripremiti dobre prezentacije koje će biti jasne, sadržajne te dobro prezentirane. Točnost je jako bitan segment u poslovanju zato nemojte tratiti tuđe vrijeme i nemojte kasniti na dogovorene sastanke. Jedno od najvažnijih pravila je znanje i komunikacija. Znanja nikad nije dosta zato trebate pripremiti dosta stvari. Za početak o svom proizvodu trebate znati sve i svašta i imati odgovor za svako pitanje o njemu. Također jako je bitno da znate i stvari vezane uz konkurentske proizvode te dakako i potrebe svojih kupaca prema vašem proizvodu. Zadnje pravilo je odgovarajuće odijevanje. Odjeća mora biti prilagođena situaciji.
Pravila prodaje sastoje se i od dva jako bitna segmenta, a to su stilovi prodaje i način prodaje. Ne postoje dva prodavača koja imaju isti stil ili način prodaje, no mogu se izdvojiti četiri opća stila.
Najlošiji stil je stil primatelja narudžbi. U većini slučajeva taj stil završava neuspjehom. Druga dva stila razlikuju se u nijansama i koriste se po situacijama. To su ‘gurač’ i ‘pregovarač’.
Stil gurač dobar je u situacijama kada hoćemo vidjeti hoće li potencijalan kupac postati stalan dok je pregovarač dobar u ranim fazama dugotrajnih pregovaranja, ali loš u kriznim situacijama. Najbolji stil je ‘prodavač’. Taj stil je najuspješniji jer je dobar u svim segmentima poslovanja. Ali za dobrog prodavača treba biti fleksibilan i ovisno o situaciji mijenjati stil prodaje.

Što se tiče načina prodaje postoje samo dva, a to su posredni i neposredni. Posredni su, kako i sama riječ kaže, oni koji prenose našu poruku o našem proizvodu, tj. netko tko stoji između poduzetnika i kupca. To može biti radio, tisak ili neki treći način poput nagradnih igri, degustacija, itd. Neposredni stil je stil koji funkcionira na odnosu prodavač kupac i nema posrednika. U taj stil možemo uvrstiti i internet, iako spada pod medij i moglo bi ga se smatrati posrednikom.

Na kraju svega ostaje vam poruka koje se treba držati, a to je da su kupci izvor zarade prodavača, pa za svoj novac s pravom očekuju pristojno ponašanje i zadovoljavanje svojih želja i potreba.

Vezani članci

Zbog ogromne potražnje najavljeno kašnjenje s dostavom velikog iPhonea 6

Neuromarketingaši o vama znaju više od vas samih

Ove stvari bi svaki dobar marketingaš trebao znati

Apple očito pobjeđuje u 'ratu' protiv Samsunga

Zahuktala se borba divova za brendove



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Kako prezaposlenost uništava produktivnost?

Kako prezaposlenost uništava produktivnost?

Rezultati nedavnog istraživanja tvrtke Good Technology ukazuju na to 80 posto Amerikanaca radi u prosjeku sedam do osam sati prekovremenih tjedno izvan ureda.

Poslovna znanja

Zašto je važno slušati zaposlenike?

Zašto je važno slušati zaposlenike?

Korporativna kultura je nešto o čemu se u poslovnom svijetu često raspravlja, ali se zaboravlja da je ona rezultat sinergije ljudi unutar same kompanije.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderov Fight club u tijeku

Predizborne koalicije treba ukinuti

Predizborne koalicije treba ukinuti

ZA

Davor Gjenero

81%

PROTIV

Dragan Zelić

19%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 25.rujna 2014. 12:00