Business Coach

Što nakon neuspjeha?

Što nakon neuspjeha?

Nitko nije savršen i stoga je prirodno da tijekom procesa učenja griješimo i doživljavamo neuspjehe. Načelo pokušaja i promašaja, prilagodbe i ponovnog pokušaja, ugrađeno je u samu prirodu.

Pogreške su nužan dio napretka. Pogrešku možemo shvatiti ili kao neuspjeh ili kao lekciju, ili kao izazov ili kao ukor. Možemo reći: 'Ja to mogu' ili 'Ja to ne mogu', a da niste niti pokušali. Najveći napredak i uspjeh ostvarili su ljudi koji su imali hrabrosti uvijek iznova pogriješiti. Neuspjeh je ključan za uspjeh.

Postoje dva glavna razloga zbog kojih poduzetnici doživljavaju neuspjeh. Prvi je da se boje neuspjeha tako da se ukoče i ne naprave ništa. Svaki dan ustaju i odlaze na posao i uvijek imaju hrpu razloga zašto ne mogu dati otkaz i pokrenuti vlastiti posao. Drugi razlog zbog kojeg doživljavaju neuspjeh jest taj što ga ne doživljavaju dovoljno često. Mnogi poduzetnici uspiju do jedne točke, a zatim stanu i zadovolje se postignutim. Tako njihov biznis dostiže plafon i prestane rasti. U tom trenutku poduzetnik mora riskirati neuspjeh da bi njegov biznis ponovo počeo rasti.

U današnjem svijetu koji se strahovito brzo mijenja ljudi koji ne riskiraju zapravo najviše riskiraju. Ako ne poduzimate ništa, pregazi vas vrijeme. Zato je bolje poduzimati i činiti pogreške, jer na tom putu najviše rastete i učite. Jedan moj prijatelj je stalno govorio kako svaka promjena dobro dođe, pa makar i nagore. Međutim, to je percepcija samo u početku, a onda vrijeme pokaže da je bilo i više nego dobro. Tajna uspjeha jest spremnost na pogreške i učenje iz tih pogrešaka. To je poduzetnički posao. Posao poduzetnika je da postavlja stalno nove ciljeve, stvara planove i strategije, predviđa moguće prepreke, griješi i riskira neuspjeh. Što više pogrešaka napravi to postaje iskusniji i pametniji te napreduje brže zahvaljujući učenjima na tim pogreškama.
Tu se upravo krije razlika između zaposlenika i poduzetnika.

Kad bi zaposlenici radili puno pogrešaka dobili bi otkaz. Za njih one znače neuspjeh. I zato čine sve što mogu da ne griješe. Rade sve onako kako kompanija u kojoj rade to traži od njih, slijede pravila i trude se da odrade svoj posao ispravno. I zato su dobri zaposlenici. Zaposlenike i zapošljavaju zato da ne griješe. Posao zaposlenika je da ne riskira, a posao poduzetnika je da riskira, griješi i ponekad doživi neuspjeh. Naravno da poduzetnici nisu kao muhe bez glave i ne srljaju u svaki poslovni pothvat. Kroz iskustvo nauče učiti iz pogrešaka i nauče birati rizike. Što se više razvijaju vaše poduzetničke vještine, to ćete biti vještiji u preuzimanju rizika i pravljenju pogrešaka.

 Nitko ne voli neuspjehe, pa ni uspješni poduzetnici, razlika je samo u tome što oni znaju da je neuspjeh dio procesa poslovnog uspjeha. Svaki put kad doživimo neuspjeh blizu smo neke nove spoznaje u svom učenju i napretku. Primjerice, kad smo bili bebe i još nismo znali hodati, ustajali bismo i padali, dizali se ponovo i padali sve dok jednog dana nismo prestali padati i počeli hodati. U trenutku kad smo prohodali prestajali smo biti bebe i postali smo djeca. Zatim smo naučili pisati, čitati, voziti bicikl, pa automobil, i tako svaki put kad naučimo neku novu vještinu postajali smo novi i bolji. Mi i naš svijet se mijenjao nabolje. Bolji smo jer imamo nove vještine i sposobnosti koje do tada nismo imali. Tako isto i poduzetnici moraju naučiti mnogo toga, i to brzo.

Poduzetnici nemaju luksuz sigurne plaće, nego moraju griješiti i brzo ispravljati pogreške i učiti. Ako izbjegavaju griješiti ili se prave da nisu pogriješili ili krive nekog drugog za svoje pogreške, tada proces učenja postaje pretežak i mnogim poduzetnicima biznis propada. Morate brzo učiti zato što stvarate nešto ni iz čega. A jedna od najvećih radosti poduzetništva jest sposobnost da neku ideju pretvorite u stvarnost, u uspješan biznis, u što kraćem razdoblju.

Pogreške su i prilike da naučimo nešto novo i o sebi i o biznisu. Na pogreške gledajte kao na znak stop. Pogreške nam govore da stanemo i razmislimo. One su signali da naučimo nešto novo, nešto što do tada nismo znali. I zato svaki put kad pogriješite zastanite, razmislite i iskoristite priliku da naučite nešto što ne znate. Kada otkrijete što je to i naučite lekciju bit ćete zahvalni na pogrešci. Ako ste uznemireni, ljutiti, bijesni ili krivite nekoga drugog za pogrešku ili se pravite da se nije niti dogodila, to jednostavno znači da niste dovoljno dobro razmislili i da niste ništa naučili. Zato nastavite dalje učiti.

Inga Lalić, Re-forma

Vezani članci

Potrošač više nije bog koji uvijek ima pravo

Zara opet dobila milijune vrijednu promidžbu

Izaberi pripovjedački žanr i osvoji tržište

Pomozite drugima i ostvarite poslovni uspjeh

FOTO: Deset biografija koje će vas inspirirati



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Zahuktala se borba divova za brendove

Zahuktala se borba divova za brendove

Sjećate se Motorole, Nokije, Kodaka, Blackberryja...? Bili su to moćni brendovi. A onda su pali.

Poslovna znanja

Kad Kanye prodaje tenisice, planu jedanaest minuta nakon lansiranja

Kad Kanye prodaje tenisice, planu jedanaest minuta nakon lansiranja

Početkom veljače svijet sportskih brendova posvjedočio je nečemu za što je mislio da se nikad neće dogoditi. Tenisice dizajnirane u suradnji s kultnim reperom i zetom klana Kardashian Kanyeom Westom ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Prijavite se na Newsletter


prijavite se
Liderovi blogovi