Phillip Morris

Studentska praksa otvara vrata zaposlenju

Studentska praksa otvara vrata zaposlenju Kristina Jelečka i Željka Hručak

Praksa u Philipu Morrisu Zagreb (PMZ) nudi priliku za rad na zadacima u realnim poslovnim situacijama, stoga potičemo studente različitih akademskih disciplina na prijavu.

Program prakse uglavnom traje od tri do dvanaest mjeseci unutar jednog od odjela tvrtke, iako može uključivati i više od jednog područja poslovanja. Studenti su uglavnom uključeni u svakodnevne aktivnosti odjela, kao i u rad na specifičnim projektima. Program omogućuje iskustvo rada s vrhunskim menadžerima u uzbudljivom međunarodnom poslovnom okruženju vodeće kompanije unutar industrije. Također, to je i prilika studentima da razmotre mogućnost daljnjeg razvoja vlastite karijere upravo unutar PMZ-a.

Rad s mentorom Studenti koji posjeduju raznovrsne vještine, inovativnih, svježih ideja i pogleda te motivirani uspjehom pozivaju se na razgovor sukladno preporuci suradnika PMI-ja specijaliziranih za traženje kvalitetnih kadrova. K tome, PMZ radi i na promociji programa studentske prakse na lokalnim događajima predstavljanja poslodavaca, preko službene web-stranice www.pmicareers.com te na predavanjima na raznim hrvatskim sveučilištima i poslovnim školama. Primjerice, ove je godine promovirao mogućnost prakse na Sveučilištu u Osijeku, Puli, Rijeci, Splitu, Zadru te VERN-u i ZŠEM-u. Ipak, najbolja promocija programa praksi koje nudi iskustva su praktikanata.
Uobičajeno pitanje 'Kakva je bila praksa u tvom odjelu?' postavili smo Kristini Jelečki, bivšoj praktikantici u odjelu marketinga, koja je praksu odradila u 2011. godini te se nedavno pridružila timu PMI-ja kao stručni suradnik za tržišnu marku proizvoda za regiju Srednja Europa - jug.

- Opisala bih tu praksu kao izazovnu, iznimno zanimljivu te korisnu za moj budući profesionalni razvoj. Radna je atmosfera ovdje izrazito pozitivna, prijateljska i produktivna te sam uživala odrađujući praksu. U početku mi je izazov predstavljao nedostatak praktičnog iskustva o industriji i trendovima na tržištu, ali uvjerila sam se u istinitost riječi Alberta Einsteina da usred svake teškoće leži neka prilika. Za vrijeme prakse ostvarila sam dobru suradnju ne samo unutar svog, već i s drugim odjelima, što mi je pomoglo brzo se uklopiti u tim. Imala sam intenzivnu komunikaciju sa svim kolegama u odjelu marketinga te s mentoricom, što mi je bilo iznimno bitno. Najveći je izazov bilo potpuno razumijevanje svih ključnih tržišnih pokazatelja, s obzirom na to da je to bio moj prvi kontakt i upoznavanje s njima. U tome su mi pomogli svi kolege s kojima sam radila te su upravo oni bili ključan faktor moje učinkovitosti i uspjeha. Što se radnih uvjeta za praktikante tiče, mogu reći da su oni u odjelu marketinga izvrsni. Upravo sam zbog radne okoline, izazova te prilika za napredovanje i razmišljala o PMI-ju kao potencijalnom budućem poslodavcu - objasnila je Kristina.

Povratna informacija Prvih dana prakse upoznala je tako sve odjele i radne procese unutar njih. Pod vodstvom mentorice Željke Hurčak upoznala se i s Načelima i praksama PMI-ja te Kodeksom ponašanja. Kroz odlazak na teren s predstavnikom za razvoj tržišta dobila je i uvid u odnos s potrošačima te sustave prodaje i distribucije.
- Također, iz razgovora s prodavačima saznala sam relevantne informacije o funkcioniranju tržišta. Sljedeći korak u PMI-ju bio je upoznavanje s ključnim pokazateljima tržišnog uspjeha pod stručnim vodstvom nadležnih rukovoditelja. Smatram vrlo važnom i činjenicu da sam konstantno od mentorice i kolega dobivala povratnu informaciju o vlastitom napredovanju i radu, kako bih mogla objektivno procijeniti na kojim znanjima i vještinama trebam dodatno raditi - dodala je Kristina.
U drugom dijelu prakse bila je upoznata s različitim vrstama poslovnih izvještaja te je počela koristiti raznovrsne sustave i elektroničke alate. Uskoro je potpuno ovladala principima rada te je počela samostalno raditi na ažuriranju podataka za različite zemlje regije Srednje Europe - jug.

- Kao svoje najvažnije postignuće istaknula bih osmišljanje i izradu novog tipa izvještaja za prezentaciju podataka članovima menadžmentskog tima, koja sam kreirala pod vodstvom mentorice Željke Hurčak. Za cijelo vrijeme pripreme blisko sam surađivala i s odjelom prodaje, a cilj je bio kreiranje inovativnog alata za prezentaciju relevantnih podataka potrebnih za kvalitetno donošenje odluka. Osim postizanja zacrtanoga cilja kroz proces pripreme dobila sam izravan uvid u funkcioniranje marketinških procesa te njihovih faza - rekla je Kristina dodajući da joj je posebno zadovoljstvo predstavljalo to što je mogla predstaviti rad članovima menadžmentskog tima i čuti njihovo mišljenje.  

Da praktikanti koji popunjavaju neke pozicije pomažu zaposlenicima svojim inovativnim idejama i tehnologijom te da to nije jedino čime pridonose poslovanju potvrdila je i Kristinina mentorica. Željka Hurčak, rukovoditeljica za tržišnu marku proizvoda, tako kaže da je i sama mnogo naučila od Kristine.
- Proces mentorstva u kontekstu posla pridonosi mojoj fleksibilnosti, ali i fleksibilnosti mojih vještina. Kristina je nadmašila očekivanja znatnim doprinosom radu tima. Usto, pokazala je snažne analitičke sposobnosti te sposobnosti korištenja različitih izvora za bolje razumijevanje tržišne okoline i trendova. Za vrijeme mentorstva Kristini mogu reći da je ispunila, ali i nadmašila ciljeve prakse te je bila dragocjen član našeg tima. Snažno je potičem da nastavi biti fokusirana na ostvarenje ciljeva te zadrži svoj profesionalni pristup radu, jer, kao što poznata kineska poslovica kaže: učitelji otvaraju vrata, ali ući moraš sam. Za vrijeme upriličene prezentacije svog rada Kristina je pokazala istovremeno i staloženost i nedostatak treme u prisutnosti članova menadžmentskog tima - daleko više no što se može očekivati od mlade osobe bez godina profesionalnog iskustva. Na temelju onoga što sam vidjela u proteklih nekoliko mjeseci, zaključila sam da je Kristina profil osobe koji svakako želimo zadržati, stoga sam je i preporučila kao kandidata za poziciju u PMI-ju - objašnjava Željka Hurčak.

Kao što Kristinin primjer pokazuje, praksa u PMZ-u kvalitetnim studentima omogućava intenzivno učenje i rad u vrhunskom timu, uvid u mogući razvoj karijere u međunarodnom okruženju, kao i mogućnost stvaranja poslovnih kontakata. Napokon, kod najboljih studenata praksa može rezultirati i zasnivanjem stalnoga radnog odnosa, dakle, riječ je o ‘win-win’ situaciji.

Poželjni studenti u najboljih 33 posto
Za praksu se mogu prijaviti studenti završnih godina studija, uključujući i postdiplomante, koji ulaze u najboljih 33 posto studenata u generaciji te koji studiraju tražena akademska područja. Također, trebali bi imati barem jedno relevantno poslovno iskustvo ili praksu, odlično poznavati engleski jezik u govoru i pismu te imati dobro razvijene računalne vještine. Uz to, nužno je i da studenti mogu dokazati vještine vođenja te komunikacijske i vještine rada u timu koje su imali prilike razvijati za vrijeme studija ili prethodnoga profesionalnog iskustva. Osim u akademskim poželjno je da potencijalni kandidati aktivno sudjeluju i u izvannastavnim aktivnostima i pokazuju interes za različite aspekte poslovanja.


Pretplati se
Gdje kupiti
Pročitaj na iPadu

Vezani članci

Riječki studenti do 15. siječnja mogu prijaviti svoje projekte

Kako igrati s neodlučnim, nesigurnim ili prepametnim šefom

Želimo sudjelovati u kreiranju zakona o obrazovanju

Ako šef misli da ste nepouzdani, poradite na svom integritetu i/ili stručnosti

Kad sve nauče, suradnici odu. I tako već 18 godina



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

5 razloga zbog kojih nikada ne biste trebali odbiti intervju za posao

5 razloga zbog kojih nikada ne biste trebali odbiti intervju za posao

Posao koji radite odgovara svim vašim kriterijima. Ipak, dobili ste poziv na intervju u drugu tvrtku. Kako reagirati?

Poslovna znanja

Za neke je to bila godina čuda, za mnoge druge godina jada

Za neke je to bila godina čuda, za mnoge druge godina jada

Baš kao i u životu, tako i u biznisu, kraj godine vrijeme je u kojem se zbrajaju plusevi i minusi, slave uspjesi i trude zaboraviti pogreške.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Uporabu službenih automobila treba bolje urediti

Uporabu službenih automobila treba bolje urediti

ZA

Vladimir Ferdelji

46%

PROTIV

Marijan Banelli

54%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 25.prosinca 2014. 12:00