Andy Green savjetuje

U pet koraka do kreativne poduzetničke ideje

U pet koraka do kreativne poduzetničke ideje

Vodeći britanski marketniški stručnjak Andy Green u svojoj knjizi Kreativnost u odnosima s javnošću opisao je proces stvaranja kreativne poduzetničke ideje.

S obzirom da tržište danas od mladih poduzetnika sve više i više očekuje kreativnost i inovativnost ovaj proces bi vam uvelike mogao pomoći da da dođete do konačnog rješenja. Pogledajte zašto.

1. Informacija - Ovo je faza u kojoj svoju buduću ideju stavljate u neki kontekst. Ispisivanje svih informacija vezanih za projekt u kojemu je potrebna vaša ideja uvelike će vam pomoći da svoju ideju vizualizirate i stavite u neke prijeko potrebne okvire. U ovu fazu spada i postavljanje pravih pitanja. Što bolju analizu napravimo na samom početku to ćemo bolje sve spojiti u jednu cjelinu kasnijim fazama. Također ako pametno posložimo dijelove problema lakše ćemo doći do dijelova koji se mogu kombinirati i dovesti vas do riješenja. Postavite si osnovnih 5 pitanja Tko?, Što? Kada? Gdje? Kako i zašto? te pitanje zašto ponovite bar još deset puta na svaki odgovor koji ste dobili. Što više pitanja postavite na početku imati ćete više odgovora u kasnijoj fazi.

2. Inkubacija - Nakon prikupljanja informacija idite spavati jer vaš mozak radi i dok spavate. Možete otići u prirodu baviti se raznim aktivnostima, možete otići i na godišnji odmor. Bitno je da se svjesno odmaknete od ideje kako bi mozak podsvijesno mogao posložiti sve kockice iz faze informiranja. Dok se bavite drugim aktivnostima i ne mislite na stvaranje ideje vaš mozak to radi sam i to vrlo intenzivno tako da, opustite se i dopustite vašem mozgu da radi za vas.

3. Iluminacija - Nakon faze inkubacije dolazi iluminacija. Svi smo doživjeli bljesak inspiracije. Većina ljudi smatra da se ona pojavljuje niodkuda. Te su ideje zapravo brza akcija procesa koji je prethodio razdoblju informacije i inkubacije. Najpoznatiji primjer iluminacije koji je postao simbolom za znanstvena otkrića je arhimedov uzvik Eureka! Kad vam se to dogodi bitno je da svaku ideju dobro dokumentirate. Faza iluminacije najčešće se pojavljuje u polu snu ili u rano jutro kad se tek probudite, pa je u ovoj fazi jako bitno uvijek uz sebe imati nešto gdje ćete ideju moći dokumentirati. Potrudite se prepoznati iluminacijui zabilježiti je, jer ona je produkt kreativnog procesa.

4. Integracija - Ovo je najkreativnija faza cijelog procesa. U ovoj fazi imate ideju iz faze iluminacije ispred sebe. Sada slijedi nadograđivanje. Stavite ideju na papir i razmišljajte, crtajte kreirajte, nadograđujte, sve to zapisujte. Igrajte se s njom dopustite ideji da vas vodi kroz razne sfere te ideje. Može vam se dogoditi da vas odvede u totalno drugom smijeru od onog kada ste krenuli obrađivati ideju. Velika je mogućnost da dobijete nove ideje te da se one preljevaju jedna u drugu. Dajte si vremena, ovo je faza konačnog stvaranja je nizbježna. Same ideje iz faze iluminacije na prvu se mogu činiti kao dovoljno ostvarive no tek kada ju stavite na papir i krenete se igrati s njom vidjet ćete pravu moć stvarnja i kreiranja ideje.

5. Ilustracija - Vaša ideja može biti savršena, genijalna i revolucionarna no ona ne postoji ako ju vi kao njezin kretor ne znate na dobar naćin predstaviti ili prodati. Ilustracija je faza prezentiranja i bez ove faze velika je mogućnost da vaša ideja postane jedna od milijun onih neiskorištenih. O onome kako ćete vi predstaviti svoju ideju bilo klijentu , bilo poslodavcu ili potencijalnom ulagaću ovisi njezin daljni razvitak. Tako da, shvatite ovu fazu jednako važnom jer sve ove faze prije nemaju smisla ako vaš ideja ne zaživi.



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

5 načina kako promijeniti atmosferu unutar vašeg tima

 5 načina kako promijeniti atmosferu unutar vašeg tima

Mnoge tvrtke ulaze u novi godinu s velikim idejama o transformaciji svoga ustroja. Lider tima mora znati , ukoliko želi učiniti neke preinake, kako promijeniti način na koji njegovi ljudi ...

Poslovna znanja

Što učiniti kad kupci ostanu mrtvi hladni na vašu genijalnu ideju

Što učiniti kad kupci ostanu mrtvi hladni na vašu genijalnu ideju

Ekonomski teoretičari i praktičari već godinama ponavljaju isto – tvrtke moraju biti kreativne jer tko se ne mijenja, izumire.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Uporabu službenih automobila treba bolje urediti

Uporabu službenih automobila treba bolje urediti

ZA

Vladimir Ferdelji

43%

PROTIV

Marijan Banelli

57%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 25.prosinca 2014. 12:00