Business Coach

Zamke u pokretanju biznisa

Zamke u pokretanju biznisa

Odlučili ste se krenuti u poduzetništvo, imate sjajne ideje, proizvode ili usluge i uvjereni ste u svoj uspjeh, zaradu i širenje poslovanja. Onda ste na nekom dijelu puta malo zapeli i počeli stagnirati, odnosno nije se baš sve odvijalo onako kako ste zamislili.

Rezultati nisu bili u skladu s očekivanjima. Što se dogodilo? Kako ste se našli u raskoraku između želja i mogućnosti? Zašto ne ostvarujete svoje ciljeve? I zašto ih ne ostvarujete ni nakon što ste definirali što stvarno želite? Koji su razlozi? Iz iskustva, radeći s velikim brojem poduzetnika, navest ću vam 10 stvarnih razloga zašto mnogi ne ostvaruju ono što žele.

1. Nema ciljeva

Mnogi zapravo ne znaju što su to ciljevi niti koliko su važni za ostvarenje onoga što žele. Drugi, pak, nemaju ciljeve zbog nelagode koju im donosi njihovo neostvarivanje ili onoga što bi drugi ljudi mogli misliti ili im se rugati. Neki postavljaju ciljeve samo kako bi mogli druge impresionirati i postavljaju ciljeve koji nisu u skladu s njima samima. Mnogi mi kažu da nemaju vremena postavljati ciljeve jer su prezauzeti.

2. Ciljevi nisu konkretni

Ciljevi koji nisu jasni, konkretni, mjerljivi, ne mogu se ostvariti. Neodređene tvrdnje poput 'želim biti uspješan' ili 'želim imati puno novca' ne znače ništa.

3. Nema motivacije

Mnogima ne nedostaju ciljevi, nego poticaj da ih ostvare. Nisu dovoljno motivirani, nemaju dovoljno razloga zašto im je važan cilj. Ako nemate barem pet razloga zašto vam je važan cilj, razmislite o tome da ga promijenite, jer očito vam nije važan.

4. Nestrpljivost

Nekako bi svi htjeli ostvariti sve što žele odmah i sada. Nemaju vremena čekati. Onda ih nestrpljivost puno košta. Odustanu prije vremena i nikad ne ostvare ono što uistinu žele. 

5. Nerealna očekivanja

To je jedan od češćih razloga neostvarivanja ciljeva. Postavljaju granicu previsoko i zapravo unaprijed sumnjaju da će ga ostvariti. Nemojte pobrkati realan cilj s neizazovnim ciljem. Cilj svakako treba biti izazov, ali ujedno mora biti uvjerljiv i ostvariv.

6. Strah od promjene

Za svaki je napredak potrebna neka vrsta promjene. Ukoliko želimo drukčiji rezultat, moramo i raditi nešto drukčije nego do sada. Mnoge promjene zastrašuju zbog straha od nepoznatog. Činjenica jest da straha ne bi bilo kad bi postojalo obećanje bolje budućnosti. Neka vrsta jamstva. Ali znamo da toga nema. Strah možete prevladati tako da zapisujete svoje ciljeve i ostvarujete ih korak po korak.

7. Ciljevi nisu zapisani

Uglavnom nemamo vremena zapisivati ciljeve. Mnogima se to čini kao potpuni gubitak vremena. Misle da je, ako imaju cilj u glavi, to dovoljno. Devedeset posto ljudi nema jasne ciljeve, a od deset posto njih koji imaju jasne ciljeve samo jedan posto ima ih u pisanom obliku. Znate li da od onih koji imaju napisane ciljeve, 90 posto te ciljeve i ostvari?

8. Nema plana

Morate imati plan. Tu nema nikakvih 'ako' i 'ali'. Izgovori ne vrijede. Bez plana nikada nećete ostvariti ono što želite.

9. Ne vide cilj

Kada biste više vizualizirali i vidjeli svoj cilj ostvariv i postignut prvo u svojem umu češće biste uspijevali i postizali ono što želite. Sjetite se, mašta je važnija od znanja.

10. Ništa ne poduzimate za ostvarenje cilja, nema akcije niti djelovanja

O čemu god da se radilo, jednostavno to učinite. Vaš pismeni plan s rasporedom aktivnosti poredanih po važnosti i hitnosti pomoći će vam. Nemojte se zavaravati, nego učinite to. Ne možete izgubiti baš ništa, a možete dobiti sve.

Inga Lalić, Re-forma

Vezani članci

Reći ‘ne’ kupcu jedini je mudar poslovni potez u najmanje tri slučaja

Zaboravite oluju mozgova, radije izazovite oluju pisanja

Kako ubrzati proces traženja posla?

Kako napisati profesionalni portfelj?

3 savjeta kako doći do poslovne ideje



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Želite biti bolji lider? Pokažite zaposlenicima da vam je stalo

Želite biti bolji lider? Pokažite zaposlenicima da vam je stalo

Česta zabluda koja se veže uz liderstvo jest da sve ovisi o osobnim kvalitetama menadžera.

Poslovna znanja

Humanitarna akcija koja ostavlja gorak okus u ustima

Humanitarna akcija koja ostavlja gorak okus u ustima

I sad gledam ove svjetske ‘celebove’ kako se polijevaju hladnom vodom kako bi, tobože, upozorili svijet na ovu bolest. Što se mene tiče - šaljem ih sve u krasan k.....

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Stranim investitorima treba omogućiti kupovinu hrvatskog državljanstva

Stranim investitorima treba omogućiti kupovinu hrvatskog državljanstva

ZA

Saša Cvetojević

35%

PROTIV

Damir Novotny

65%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 4.rujna 2014. 12:00