Business Coach

Zamke u pokretanju biznisa

Zamke u pokretanju biznisa

Odlučili ste se krenuti u poduzetništvo, imate sjajne ideje, proizvode ili usluge i uvjereni ste u svoj uspjeh, zaradu i širenje poslovanja. Onda ste na nekom dijelu puta malo zapeli i počeli stagnirati, odnosno nije se baš sve odvijalo onako kako ste zamislili.

Rezultati nisu bili u skladu s očekivanjima. Što se dogodilo? Kako ste se našli u raskoraku između želja i mogućnosti? Zašto ne ostvarujete svoje ciljeve? I zašto ih ne ostvarujete ni nakon što ste definirali što stvarno želite? Koji su razlozi? Iz iskustva, radeći s velikim brojem poduzetnika, navest ću vam 10 stvarnih razloga zašto mnogi ne ostvaruju ono što žele.

1. Nema ciljeva

Mnogi zapravo ne znaju što su to ciljevi niti koliko su važni za ostvarenje onoga što žele. Drugi, pak, nemaju ciljeve zbog nelagode koju im donosi njihovo neostvarivanje ili onoga što bi drugi ljudi mogli misliti ili im se rugati. Neki postavljaju ciljeve samo kako bi mogli druge impresionirati i postavljaju ciljeve koji nisu u skladu s njima samima. Mnogi mi kažu da nemaju vremena postavljati ciljeve jer su prezauzeti.

2. Ciljevi nisu konkretni

Ciljevi koji nisu jasni, konkretni, mjerljivi, ne mogu se ostvariti. Neodređene tvrdnje poput 'želim biti uspješan' ili 'želim imati puno novca' ne znače ništa.

3. Nema motivacije

Mnogima ne nedostaju ciljevi, nego poticaj da ih ostvare. Nisu dovoljno motivirani, nemaju dovoljno razloga zašto im je važan cilj. Ako nemate barem pet razloga zašto vam je važan cilj, razmislite o tome da ga promijenite, jer očito vam nije važan.

4. Nestrpljivost

Nekako bi svi htjeli ostvariti sve što žele odmah i sada. Nemaju vremena čekati. Onda ih nestrpljivost puno košta. Odustanu prije vremena i nikad ne ostvare ono što uistinu žele. 

5. Nerealna očekivanja

To je jedan od češćih razloga neostvarivanja ciljeva. Postavljaju granicu previsoko i zapravo unaprijed sumnjaju da će ga ostvariti. Nemojte pobrkati realan cilj s neizazovnim ciljem. Cilj svakako treba biti izazov, ali ujedno mora biti uvjerljiv i ostvariv.

6. Strah od promjene

Za svaki je napredak potrebna neka vrsta promjene. Ukoliko želimo drukčiji rezultat, moramo i raditi nešto drukčije nego do sada. Mnoge promjene zastrašuju zbog straha od nepoznatog. Činjenica jest da straha ne bi bilo kad bi postojalo obećanje bolje budućnosti. Neka vrsta jamstva. Ali znamo da toga nema. Strah možete prevladati tako da zapisujete svoje ciljeve i ostvarujete ih korak po korak.

7. Ciljevi nisu zapisani

Uglavnom nemamo vremena zapisivati ciljeve. Mnogima se to čini kao potpuni gubitak vremena. Misle da je, ako imaju cilj u glavi, to dovoljno. Devedeset posto ljudi nema jasne ciljeve, a od deset posto njih koji imaju jasne ciljeve samo jedan posto ima ih u pisanom obliku. Znate li da od onih koji imaju napisane ciljeve, 90 posto te ciljeve i ostvari?

8. Nema plana

Morate imati plan. Tu nema nikakvih 'ako' i 'ali'. Izgovori ne vrijede. Bez plana nikada nećete ostvariti ono što želite.

9. Ne vide cilj

Kada biste više vizualizirali i vidjeli svoj cilj ostvariv i postignut prvo u svojem umu češće biste uspijevali i postizali ono što želite. Sjetite se, mašta je važnija od znanja.

10. Ništa ne poduzimate za ostvarenje cilja, nema akcije niti djelovanja

O čemu god da se radilo, jednostavno to učinite. Vaš pismeni plan s rasporedom aktivnosti poredanih po važnosti i hitnosti pomoći će vam. Nemojte se zavaravati, nego učinite to. Ne možete izgubiti baš ništa, a možete dobiti sve.

Inga Lalić, Re-forma

Vezani članci

Četiri savjeta koja ne smijete zanemariti prilikom pripreme za razgovor za posao

Startup ili korporacija – što je bolji karijerni potez?

Kvaliteta top-menadžmenta može se izmjeriti

Birate novog menadžera? Pripazite, izvrstan IQ nije dovoljan

Zašto biti sâm svoj gazda



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

Selebritiji koji spašavaju pop-kulturu od gluposti

Selebritiji koji spašavaju pop-kulturu od gluposti

Nema sumnje da popularna kultura ostavlja generalan dojam krajnje površnosti i opsjednutosti fizičkim atributima, no zagrebete li malo dublje, odmaknete li se malo dalje od silnih 'reality showova' i sličnih ...

Poslovna znanja

Sadašnje cijene su prava prilika koju nećemo vidjeti tako skoro

Sadašnje cijene su prava prilika koju nećemo vidjeti tako skoro

Promatrajući kretanje cijena na CME-u protekli i ovaj tjedan teško je pronaći i jednu robu koja je bilježila porast cijena.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Hrvatsku treba podijeliti u pet regija

Hrvatsku treba podijeliti u pet regija

ZA

Željko Lovrinčević

52%

PROTIV

Tomislav Tolušić

48%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 6.kolovoza 2015. 12:00