Glavni razlozi nezadovoljstva

Zbog čega talentirani zaposlenici napuštaju kompanije?

Zbog čega talentirani zaposlenici napuštaju kompanije?

Talentirani zaposlenici napuštaju tvrtku u trenutku kada osjećaju da je njihova radna sredina izgubila viziju i ne zna upravljati potencijalom svojih zaposlenika.

Polovica razloga ovakvih odluka krije se i iza onog sasvim jednostavnog komentara: 'Ne podnosim svog šefa' kao i iza komentara da je tvrtka ‘neperspektivna’.
Mnoge tvrtke imaju problema sa zadržavanjem najkvalitetnijih zaposlenika i menadžera. Portal Moj.Posao donio je popis razloga zbog kojih tvrtke gube najtalentiranije ljude.

1) Birokracija
Bivši zaposlenici upravo ovo ističu kao najveći kamen spoticanja i razlog za odlazak. Iza ovog razloga nerijetko se krije još jedan: nitko ne voli besmislena pravila. Ali kada se iznimno kvalitetan zaposlenik žali ili protivi besmislenim pravilima, to je obično znak da se ne uklapa u sustav (a ne znak da su pravila loša). Talentirani zaposlenik besmisleno će pravilo uvijek dovesti u pitanje no, iz perspektive takvih tvrtki, pravila su tu da se slijede, a ne da se o njima raspravlja.

2) Neiskorištenost potencijala
Velike tvrtke po definiciji imaju veliku fluktuaciju ljudi. Zato nemaju običaj provjeravati jesu li zaposlenici zadovoljni svojim poslom ili bi se htjeli okušati u projektu koji ih zaista zanima, a od kojeg bi tvrtka mogla imati koristi. Oni koji bi trebali motivirati zaposlenike obično su zatrpani drugim poslovima, šefovi nemaju vremena slušati dobre ideje ili ih samo usput pohvale kao nešto što je ‘zgodno’, ali ne i ‘nužno’ realizirati.
Zato što šefovi smatraju da to nije ‘nužno’ njihovi najbolji zaposlenici kažu ‘zbogom’. Talentirane zaposlenike novac i moć ne motiviraju koliko mogućnost da budu dio nečeg važnog i velikog, što će donijeti značajne promjene i poticati njihovu strast. Velike tvrtke gotovo nikada ne provode vrijeme razmišljajući o tome niti razrađuju takve ideje sa svojim talentima.

3) Nedostatak (kvalitetne) analize
Iznenadili biste se koliko tvrtki ne provodi godišnju analizu svoga rada i istraživanje o zadovoljstvu svojih zaposlenika. Ako to i rade, sve se svodi na brzo popunjavanje obrasca nakon kojeg se svi vraćaju svome poslu. To ostavlja dojam lažne brige i potpunog nedostatka interesa. Talentirani zaposlenik tu neće htjeti ostati.

4) Nema razgovora o razvoju karijere
Unatoč očekivanjima, većina zaposlenika zaista ne zna gdje će biti za pet godina. Odgovor na to pitanje možda bi znalo manje od 5% ljudi. Pa ipak, svi žele raspravljati o svojoj budućnosti. Većina poslodavaca ne razgovara sa svojim zaposlenicima o tome gdje se (zaposlenici) vide u budućnosti i što očekuju od svoje karijere. Kada bi netko postavio to pitanje otkrio bi veliki potencijal, posebno kod talentiranih zaposlenika. Ako vaši najbolji zaposlenici znaju da ćete im upravo vi omogućiti napredovanje i razvoj potencijala, ostat će u vašoj blizini.

5) Prioriteti
Veliki izazov brojnih tvrtki je nedostatak strategije i postavljanje prioriteta. Talentirani zaposlenici ne vole kada ih nitko ne shvaća ozbiljno. Ako ste obećali realizaciju projekta, morate svojim zaposlenicima ostaviti dovoljno manevarskog prostora da maksimalno iskoriste svoj potencijal.

6) Manjak nadzora
Iako ne možete talentirane ljude shvaćati neozbiljno, ne treba ići niti u drugu krajnost i smatrati ih ‘nedodirljivima’. Imate pravo kontrolirati razvoj situacije: to ne znači da se miješate u nečiji posao. Osim toga, kvalitetni zaposlenici nemaju problema s autoritetom ili timskim radom i vrlo će rado sudjelovati u koordinaciji s ostalima koji sudjeluju u projektu.

7) Talentirani zaposlenici vole sebi slične
Kakvi zaposlenici okružuju vaše kvalitetne pojedince? Mnoge tvrtke drže na plaći ljude koji tu zapravo ne pripadaju. Ako želite zadržati najkvalitetnije zaposlenike, morate ih okružiti kvalitetnim kolegama.

8) Nedostatak vizije
Ovo će zvučati kao nešto očito, ali je li budućnost vaše tvrtke zanimljiva? Jesu li vaše poslovne strategije dinamične i uzbudljive? U kojem od tih ciljeva važnu ulogu igraju vaši kvalitetni zaposlenici? Jesu li i oni dali svoj doprinos toj viziji? Ako je odgovor ne, imate puno posla.

9) Nedodstatak otkačenosti
Kvalitetni zaposlenici žele dijeliti svoje ideje i žele da ih netko sasluša. Ipak, mnoge tvrtke imaju strategiju koja je usmjerena protiv takve prakse zbog čega često nailaze na otpor i pritužbe zaposlenika, a zatim taj otpor tumače kao nedostatak ‘timskog’ ponašanja. Ako se svi kvalitetni zaposlenici protive vašoj strategiji, nešto nije uredu. Morate biti spremni saslušati i suprotna mišljenja – uzmite najbolje od dvije krajnosti i kreirajte kompromisno rješenje. Takva su obično najbolja.

10) Tko je šef?
Ako je određeni broj ljudi napustio posao ili iznio pritužbu na jednu konkretnu osobu (direktora, menadžera, voditelja) to nije slučajnost. Možda je riječ o osobi koja je odlična u svome poslu, ali što to vrijedi ako druge ‘izluđuje’ svojim ponašanjem? Ako ne želite ostati bez nekoliko izvrsnih zaposlenika, a istovremeno želite sačuvati ovoga koji radi dobro, radije ga premjestite na drugu poziciju nego da žrtvujete puno dobrih ljudi.

Kako zadržati kvalitetne zaposlenike?
Kreirajte radnu sredinu u kojoj su ljudi nadređeni zahvaljujući svojim sposobnostima, kompetenciji i zato jer su lideri koji nadahnjuju svoje zaposlenike.
Postavite jasno svoje poslovne ciljeve – ne samo financijske. Koji je vaš dugoročan cilj, misao vodilja, kako vaši kvalitetni zaposlenici tome mogu doprinijeti?

Vezani članci

2013. završili smo s prosječnom plaćom od 5.382 kune

'Predstečajne nagodbe dosad spasile 14.326 radnih mjesta'

Samo u dvije županije raste broj zaposlenih u obrtima

Sonja Hodak i Mirela Holy napisale knjigu

Hrvatska treba još 900 tisuća zaposlenih



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna znanja

16 eko proizvođača dobilo besplatnu marketinšku pomoć

16 eko proizvođača dobilo besplatnu marketinšku pomoć

Sinoć je u klubu Pepermint održana izložba radova projekta Zelena ideja putem kojeg je 16 hrvatskih eko proizvođača dobilo besplatne usluge marketinga i promocije od marketinških agencija okupljenih oko Hrvatskog ...

Poslovna znanja

Kako postati izvrstan u onome što radite?

Kako postati izvrstan u onome što radite?

Iako ste vjerojatno profesionalac u svome poslu, uvijek postoje područja koja možete poboljšati, a odnose se na to kako komunicirate s kolegama ili nadređenima, pa tako i s klijentima.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Prijavite se na Newsletter


prijavite se
Liderovi blogovi