Burzovni fijasko

Facebook - kula od karata

 Facebook - kula od karata

Emisija dionica popularne socijalne mreže Facebook se sve više pretvara u jedan od najlošijih izlazaka na burzu u ovom desetljeću.

Vrijednost dionica pada - ali osnivač Zuckerberg je već prvog dana "ubrao" vrhnje, piše Deutsche Welle. Mnogi ulagači očito ništa nisu naučili od propasti dot.com kompanija početkom ovog stoljeća. I to makar su već tada mnogi ulagači, kad su u samo nekoliko tjedana svoje vile zamijenili gradskim stanovima za socijalne slučajeve, a Ferrarije pretplatnom kartom za javni prijevoz, na najbolniji način naučili zlatno pravilo: nikad ne kupuj dionice poduzeća u kojem ne znaš, kako on zarađuje novac i gdje se može očekivati da će ga zarađivati još više.
Socijalna mreža Facebook je svjetski fenomen i mnogi su se polakomili na činjenicu da ima gotovo 900 milijuna korisnika i da samo "brend" Facebooka vrijedi milijarde.

Ne samo veliki investitori, nego i mnogi građani su poželjeli postati suvlasnici "njihovog" Facebooka pa je tako prvog dana trgovine dionicama, usprkos nevjerojatnim "pacerima" i greškama u emisiji dionica, njegova vrijednost odletjela do nevjerojatnih 104 milijarde dolara. I to za tvrtku čiji je ukupan promet 2011. hladne glave gledajući - bio jedva tridesetina te vrijednosti, 3,7 milijardi dolara, a dobit jedna milijarda.

Samo tjedan dana kasnije je vrijednost dionica Facebooka izgubila gotovo petinu svoje vrijednosti, a čitavim izlaskom ove socijalne mreže na burzu se sve više bave odvjetnici i sudovi. Postoje ozbiljne sumnje, tvrdi odvjetnička kuća Hagen Bermans, kako su određene banke - ali samo izabranim velikim investitorima, usrdno savjetovale neka drže prste i svoj novčanik podalje od dionica Facebooka jer da "poslovanje Facebooka raste sporije nego što se može očekivati."

Utoliko već pljušte tužbe i protiv tih banaka, ali i protiv Facebooka i njegovih donedavnih vlasnika. Posla ima i za službu za nadzor poslovanja vrijednosnica jer se već na početku poslovanja dogodio upravo neviđen "pacer": dionice su se pojavile sa pola sata zakašnjenja - na burzi je to prava vječnost, a zbog golemog zanimanja za dionice Facebooka je došlo i do kolosalne zbrke tako da su te dionice dobili i investitori koji ih uopće nisu željeli. Riječ je o oko 30 milijuna dionica Facebooka tako da pljušte tužbe i protiv investicijske kuće Morgan Stanley koja je organizirala emisiju dionica socijalne mreže.

Jer mnogi su se morali riješiti neželjenih dionica - uz poprilične gubitke. Zapravo je od prvog trenutka vrijednost dionice počela "kliziti" ispod početne cijene od 38 dolara, ne na kraju jer su i mnogi novopečeni milijarderi iz samog Facebooka barem dio svojih dionica odlučili pretvoriti u "pravi" novac. Među njima je i osobno Mark Zuckerberg koji je već u prvim trenucima trgovanja na prodaju ponudio svojih dionica u vrijednosti od oko jedne milijarde dolara. Doduše, on još ima dionica u vrijednosti od oko 16 milijardi, a istini za volju se mora reći i da mu novac nije bio potreban za luksuz i raskoš - nego da plati porez koji je već odavno bio dužan.

Mark Zuckerberg je odmah 'ubrao' milijardu dolara - da plati zaostale poreze.
U svakom slučaju, mnogi koji su i kupili dionice Facebooka to nisu učinili zbog njegovog skromnog prometa i još skromnije godišnje zarade, nego u nadi da će neki "veliki" IT ili medijski koncern poželjeti preuzeti Facebook. Vjerojatno će se to i dogoditi, ali za sada je i takvim velikim kompanijama mudro tek pričekati da se smiri ova histerija - i da vrijednost dionice Facebooka još više padne. Tako Bloomberg procjenjuje kako će već do kraja ove godine dionica vrijediti još najviše 22 dolara - čitavih 45 posto manje nego prvog dana izlaska Facebooka na burzu.

Vezani članci

Facebook želi postati lider među tehnološkim medijima

Facebook priprema 'poslovni' Facebook

Usluga iz oblaka goste restorana pretvara u promotore

Yahoo kupio BrightRoll - platformu za video oglašavanje

Javna ponuda dionica Ferrarija sredinom 2015. godine



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Tehnopolis

Gustoća LinkedIn mreže povezana je s otvaranjem novih radnih mjesta?

Gustoća LinkedIn mreže povezana je s otvaranjem novih radnih mjesta?

Nova je studija pokazala kako se najviše poslova otvara u urbanim sredinama gdje korisnici LinkedIna imaju najgušće mreže.

Tehnopolis

HAKOM odabrao nove ideje za razvoj aplikacija

HAKOM odabrao nove ideje za razvoj aplikacija

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijela je odluku o odabiru i ostvarenju tri idejna rješenja softverskih aplikacija i usluga za poticanje i ujednačavanje razvoja širokopojasnosti na područjima od ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Tržište bezreceptnih lijekova u Hrvatskoj treba liberalizirati

Tržište bezreceptnih lijekova u Hrvatskoj treba liberalizirati

ZA

Dragan Munjiza

45%

PROTIV

Damir Jukica

55%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 4.prosinca 2014. 12:00