Nema više tajni

Facebook ponovo udara na privatnost i pomiče granice marketinga?

Facebook želi poboljšati tehnologiju za označavanje osoba na svojim mobilnim aplikacijama, no problem je što bi se ova tehnologija u budućnosti mogla iskoristiti za brojne druge stvari s kojima bi se opasno kršila privatnost korisnika.

Facebook ponovo udara na privatnost i pomiče granice marketinga?

Lider/Dnevnik.hr, 20. lipnja 2012.

Iz Facebooka su službeno potvrdili preuzimanje kompanije Face.com koja je poznata po svojoj tehnologiji za prepoznavanje lica.
Facebook se i do sada koristio uslugama ove kompanije i njihovom tehnologijom za prepoznavanje lica, a analitičari pretpostavljaju da će preuzimanjem Face.com-a Zuckerbergova kompanija razviti nove alate koje će poboljšati označavanje korisnika na fotografijama na njihovim mobilnim aplikacijama.
Sarah Rotman Epps, analitičarka iz Forrestera smatra da bi ova se tehnologija u budućnosti mogla proširiti i na prepoznavanje ljudi i u 'pravom svijetu', a ne samo na fotografijama te dodaje kako je Facebookd anas 'katalog ljudi na internetu', dok bi se u budućnosti mogao proširiti i na 'fizički svijet'.

Osim ljudi, tehnologija koju je razvila kompanija Face.com mogla bi se u budućnosti iskoristiti za označavanje objekata i brandova na fotografijama, što bi omogućilo nove načine oglašavanje, odnosno novi izvor zarade za Facebook.

Rotman Epps kaže da neke kompanije već koriste tehnologije za prepoznavanje lica za prepoznavanje odjeće na fotografijama koje su objavljene na internetu, a slično će vjerojatno pokušati napraviti i Facebook pa kada korisnici objave neku fotografiju, ova će tehnologija prepoznati o kojem se objektu ili brandu radi i odmah ga označiti na fotografiji, što će vidjeti svi prijatelji korisnika koji je označio taj brand.

Teoretski, ovo bi moglo značiti da će u budućnosti slike koje objavljujemo na Facebooku biti prepune oznaka – osim imena osoba koje se nalaze na tim fotografijama i mjesta na kojima su snimljene, možda će se nalaziti i marka majice, hlača i naočala koje osobe nose, odnosno vrsta pića kojeg piju. Ne treba niti reći što bi ovakva situacija značila za privatnost korisnika jer bi na taj način korisnici Facebooka mogli znati apsolutno sve informacije o vama – s kim se družite, gdje izlazite, koju marku odjeće nosite, što pijete kada izađete vani i slično.

Također, kako je Sarah Rotman Epps rekla novinarima Huffington Posta, tehnologija prepoznavanja lica u budućnosti bi se mogla iskoristiti i za prepoznavanje osoba na ulici korištenjem naočala poput modela kakve je nedavno predstavio Google – npr. kada upoznamo neku osobu čija je fotografija već zabilježena u bazi podataka Facebooka, takve bi naočale mogle 'prepoznati' tu osobu i prikazati nam njen profil na Facebooku, odnosno podatke koji su javno dostupni.

Iako nam se ovo čini kao scenarij iz filma Terminator, Epps kaže da uopće nismo toliko daleko od primjene ove tehnologije i u stvarnom životu.
Vrijednost akvizicije nije poznata – ranije su se spominjala cifra od oko sto milijuna dolara, no na portalu All Things D kažu da je ona puno manja te da je Facebook za ovu kompaniju platio između 55 i 60 milijuna dolara.


Vezani članci

Aplikacijom Rooms Facebook će omogućiti anonimne objave

Apple i Facebook plaćat će zaposlenicama zamrzavanje jajašaca

Facebook će oglašivačima omogućiti targetiranje korisnika putem lokacije

Facebook zaključio 19 milijardi vrijednu kupnju WhatsAppa

Hoće li Ello ugroziti Facebook na mjestu najpopularnije društvene mreže?