156. obljetnica rođenja

Teslin misteriozan automobil iz 1930.

Teslin misteriozan automobil iz 1930.

Povodom 156. obljetnice rođenja Nikole Tesle croenergo.eu donosi priču o misterioznom automobilu iz 1930. koji je radio uz pomoć antene i dvije čudne metalne šipke koje su izlazile iz 'energetskog prijamnika' montiranog ispod komandne ploče.

Kako piše croenergo.eu, originalni benzinski motor na automobilu zamijenjen je okruglim, potpuno zatvorenim električnim motorom promjera 65 centimetara, koji se zagrijavao toliko jako da je Tesla ispred njega instalirao i ventilator. Ostatak automobilskog pogona, od spojke sve do stražnjih kotača, nije bio zamijenjen.
Kutija, poznata i kao 'energetski prijamnik' ili 'gravitacionalni energetski pretvarač' bila je instalirana ispod komandne ploče. Dimenzije kutije iznosile su 60x50x15 centimetara, te su sadržavale 12 vakuumskih cijevi. Iz kutije je virila teška antena visine 1,8 metara. Osim toga, iz prijamnika su virile i dvije debele cijevi duljine 10-ak centimetara.

Jednom kada je bio spreman krenuti, Tesla je 'gurnuo' ove dvije debele cijevi u prijemnik te izjavio 'dobili smo energiju'. Prema Teslinim navodima, automobil je postigao 1.800 okretaja u minuti te je hvatao dovoljno energije i za osvjetljenje jedne kuće osim samog pokretanja motora. Automobil je bio testiran nekih tjedan dana, te je zabilježeno da je dostigao brzine do 144 km/h i to bez ikakvog napora. Što je najbolje od svega, automobil nije ispuštao nikakve emisije.
Automobil se nalazio na farmi nedaleko grada Buffala, u blizini Nijagarinih slapova. Nakon tjedan dana testiranja, tajanstveni 'prijamnik' je uklonjen te je električni motor zamijenjen originalnim benzinskim motorom. Šuška se da je Westinghouse dostavio eksperimentalni motor za automobil, dok je Tesla svoju patent za pretvarač prodao upravo Westinghouseu. Što god da se dogodilo, Teslin nevjerojatni izum tajanstveno je nestao i više nikada nije vidio svjetlo dana.
Tesla je oduvijek tvrdio da elektrane i kablovi, a posebice benzinski motori, nama nisu potrebni. On je izjavio kako nam je dostupno dovoljno energije koju svatko od nas može koristiti bez ikakve naknade. No velikim poslovnim interesima smetala je Teslina retorika te nisu smjeli dopustiti da njegove ideje i izumi izađu u javnost. Na kraju krajeva, nisu mogli zaraditi nikakav novac od nečega što je 'besplatno'.

Ljudi koji su znali za postojanje ovog automobila, pokušali su ga rekonstruirati, no došli su u niz neugodnih situacija kada su htjeli doći do originalnih dokumenata i zapisa. Smatralo se da je Pierce Arrow (proizvođač automobila) pomogao u uspostavljanju međusobne povezanosti između elektromotora i prijenosnog sustava automobila. No, tvrtka je ubrzo propala zbog 'Velike depresije'. Sve tvornice, dijelove i dokumente tvrtke preuzeo je Studebaker, koji je također neslavno propao, a njegovu imovinu preuzeo je bivši American Motors Co.
Svi zapisi o tome kako je Tesla ostvario ovaj nevjerojatan pothvat nestali su ili su izgubljeni, iako postoji velika vjerojatnost da su dokumenti samo dobro skriveni od javnosti te da velike kompanije i veliki novac znaju točno što je i kako Tesla učinio.

Nikola Tesla rođen je u mjestu Smiljan 10. srpnja 1856. godine, a umro je u New Yorku. Nikola Tesla je bio poznat kao znanstvenik i inovator. Radio je na području elektrotehnike i radiotehnike. Uz njegovo ime vežu se izumi kao što su okretno magnetsko polje i višefazni sustav izmjeničnih struja.

Vezani članci

Trodnevna manifestacija Tesla & friends



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Tehnopolis

Glazbeni servis Spotify omogućit će obiteljske korisničke račune

Glazbeni servis Spotify omogućit će obiteljske korisničke račune

Glazbeni servis Spotify je u ponedjeljak izjavio kako kreiraju mogućnost dijeljenja korisničkog računa s članovima obitelji. Bilo tko s premium računom može dodati još četiri člana obitelji, pri čemu će ...

Tehnopolis

Appleovu dobit pogurala prodaja iPhonea

Appleovu dobit pogurala prodaja iPhonea

Čista dobit Applea dosegnula je u trećem tromjesečju 8,47 milijardi dolara, 13 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, što se zahvaljuje rastu prodaje iPhonea, dok je prodaja iPad tablet ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Hrvatske autoceste treba monetizirati

Hrvatske autoceste treba monetizirati

ZA

Saša Cvetojević

27%

PROTIV

Mijat Stanić

73%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 23.listopada 2014. 12:00