Drvna industrija

Peleti - hrvatski izvozni hit

 Peleti - hrvatski izvozni hit

U Hrvatskoj ima osam proizvođača peleta, odnosno osam tvornica kapaciteta oko 200.000 tona peleta na godinu, a oko 98 posto peleta se izvozi, istaknuto je danas na 9. drvno-tehnološkoj konferenciji u Opatiji.

Nedavno je osnovana Udruga proizvođača peleta, briketa i drvne biomase, koja pokreće kampanju za veću uporabu peleta, a cilj je omogućiti da više peleta ostane i plasira se na domaćem tržištu, jer je riječ o izvoru energije velike dodane vrijednosti, kazao je predstavnik te udruge Raul Cvečić Bole. Za to je, naglasio je, potrebna potpora državnih institucija i građana. Pojasnio je da su pelete kruto biogorivo proizvedeno iz biomase, pogodno za grijanje obiteljskih kuća, hotela, bolnica i drugih javnih ustanova, a prednost im je i primjerice i to što su oko 50 posto jeftiniji od loživog ulja, odnosno što dva kilograma peleta imaju jednaku energetsku vrijednost kao jedna litru loživog ulja.

Po njegovim riječima, ovih dana počinje s radom još jedna tvornica peleta u Hrvatskoj, kapaciteta oko 50.000 tona godišnje. Raul Cvečić Bole, koji je i direktor tvrtke Energy pellets iz Delnica, istaknuo je je uz ostalo kako je primjerice u Italiji je prošle godine proizvedeno oko 500.000 tona peleta, a potrebe tog tržišta su oko 1,8 milijuna tona, pa se dio peleta uvozi, među ostalim iz Hrvatske. U Austriji je prošle godine ostvarena potrošnja od oko 600.000 tona peleta, proizvodi ih se oko milijun tona na godinu, a kapaciteti tamošnjih tvornica su oko 1,2 milijuna tona na godinu, rekao je.

Na 9. drvno-tehnološkoj konferenciji, koju se jučer i danas održava u Opatiji u organizaciji časopisa Drvo & Namještaj te Drvnog klastera, okupili su se predstavnici privatnog i javnog sektora u drvnoj industriji i šumarstvu, a raspravlja se o prilagodbi europskom zakonodavstvu, o politici cijena sirovine, konkurentnosti, o javnoj nabavi i sl.  Posebno se raspravljalo i o povezivanju drvne industrije s hotelijerstvom, a jučer je usporedo održana i 2. međunarodna konferencija o unutarnjem uređenju upravo s temom hotelskih interijera. Po iznijetim podacima, samo 20 posto ukupne hotelske opreme odnosi se na hrvatske proizvođače, u čemu domaća drvna industrija vidi svoju priliku.

Vezani članci

Sisak dobiva prvu elektranu na biomasu

Raste izvoz oružja i vojne opreme

Sječka rasprodana, a energana ‒ nema

Robni izvoz viši za 9,1 posto, uvoz porastao 5,2 posto

Izvoznici, želite li znati kako to rade u Švedskoj?



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna scena

Podravka povlači Vegetu s tri tržišta zbog sumnje na salmonelu

Podravka povlači Vegetu s tri tržišta zbog sumnje na salmonelu

U koprivničkoj prehrambenoj kompaniji Podravka u tijeku je proces povlačenja proizvoda Vegeta određenih proizvodnih serija s tržišta Austrije, Njemačke i Slovačke, jer je tijekom rutinske kontrole u Austriji utvrđeno da ...

Poslovna scena

Franck preuzima slovenske brendove kave Santana i Loka

Franck preuzima slovenske brendove kave Santana i Loka

Danas je potpisan kupoprodajni ugovor između Ivero Tradea, povezanog društva Francka, i tvrtke Mercator EMBA o preuzimanju tržišnih marki mljevene kave – Santana i Loka čija proizvodnja ostaje u Sloveniji.

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderov Fight club u tijeku

Hrvatska mora prihvatiti izbjeglice iz ratom zahvaćenih područja

Hrvatska mora prihvatiti izbjeglice iz ratom zahvaćenih područja

ZA

Julija Kranjec

50%

PROTIV

Ruža Tomašić

50%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 2.srpnja 2015. 12:00