Proizvođači:

‘Naknada za vrećice ugrozit će 3000 radnih mjesta’

‘Naknada za vrećice ugrozit će 3000 radnih mjesta’

Naknada na plastične vrećice u iznosu od dvije kune koju predlaže ministrica zaštite okoliša i prirode Mirela Holy ugrozit će poslovanje 50-ak domaćih tvrtki i tri tisuće radnih mjesta, poručili su predstavnici proizvođača plastičnih vrećica.

Ministrica Holy najavila je više neće biti besplatnog dijeljena plastičnih vrećica već će se morati plaćati naknada od 2 kune. Proizvođači vrećica pobunili su se protiv najavljene odluke.
- Naknada direktno i nepovratno ugrožava opstanak domaće proizvodnje, te negativno djeluje na željenu zaštitu okoliša. Alternativne vrećice od papira ili tekstila više opterećuju okoliš od plastičnih. Važno je istaknuti da su domaći proizvođači opterećeni kreditima koje su iskoristili za modernizaciju pogona. Također treba reći da se sirovina za ove vrećice nabavlja u Hrvatskoj – rekao je Želimir Feitl predsjednik Udruženja za plastiku i gumu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Napomenuo je kako Hrvatska izvozi vrećice u vrijednosti od 25 milijuna dolara, a uvozi 15 milijuna te drži da se ovakvom odlukom potiče uvoz i uništava domaće gospodarstvo. Također istaknuli su da se plastične vrećice mogu u potpunosti reciklirati i ponovo upotrijebiti. Problem nije u vrećicama nego u ljudima, tvrde proizvođači.
- Najlakše je manipulirati javnosti sa slikama vrećica po parkovima i zelenim površinama. Mišljenje je da bi trebalo uložiti u sortiranje sekundarnog otpada i na taj način riješiti taj problem. Proizvođači bi otkupljivali vrećica i reciklirali ih, problem je skupljanje - rekao je Vladimir Ferdelji, predsjednik društva za plastiku i gumu. Pozvali su Vladu da prilikom donošenja ovakvih odluka konzultiraju struku i proizvođače, te da ne srljaju s ovom naknadom.

Vezani članci

Ipak osiguran opstanak hrvatskih proizvođača plastičnih vrećica

Potpuna zabrana plastičnih vrećica do 2020. godine?

Većina protiv naknada za plastične vrećice

Holy: Naplata vrećica na ocjeni u Bruxellesu

Plastične vrećice odlaze u povijest



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna scena

Evo koji se proizvodi nalaze na Top 25 ljestvici brendova u regiji

Evo koji se proizvodi nalaze na Top 25 ljestvici brendova u regiji

Valicon je i ove godine izmjerio snagu brendova robe široke potrošnje na pdručju pet zemalja regije – Hrvatske, Slovenije, BiH, Srbije i Makedonije.

Poslovna scena

Bayer najavio transformaciju u LifeScience kompaniju

Bayer najavio transformaciju u LifeScience kompaniju

Za kompaniju Bayer lanjska je 2014. godina bila iznimno uspješna, operativno i strateški, štoviše kompanija je postigla rekordne rezultate u prodaji i EBITDA-u, pohvalio se Marijn Dekkers, predsjednik uprave 151. ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji
Liderovi blogovi

Liderov Fight club u tijeku

Hrvatska je izašla iz recesije

Hrvatska je izašla iz recesije

ZA

Alen Kovač

71%

PROTIV

Tomislav Ćorić

29%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 5.ožujka 2015. 12:00