Investicije u turizam

Novi igrači otvaraju hotele u kontinentalnoj Hrvatskoj

Novi igrači otvaraju hotele u kontinentalnoj Hrvatskoj

Kaže se da se turizmom mogu baviti samo strpljivi, koji na zaradu gledaju dugoročno. U prilično nepovoljnim konkurentskim uvjetima u kojima se događa hrvatski turizam teško je shvatiti zbog čega bi se netko odlučio na ulaganje u taj sektor, a da nije ludo zaljubljen u turistički posao.

Sve češće se na popisu investitora mogu naći hrvatski poduzetnici koji imaju korijene u sasvim drukčijem biznisu, a turizam gledaju kao priliku za investiranje viška kapitala.
Za Agrokor se već neko vrijeme priča da ima najozbiljniju namjeru vlasnički ući u hotelijerstvo zbog sinergije sa svojim temeljnim biznisom, što ima čvrstu poslovnu logiku. No, nikako da kompanija formira odjel za turizam, pa će, s obzirom da smo duboko zašli u sezonu, u najboljem slučaju taj plan pričekati do iduće godine.
Logično je da u turizam i hotelijerstvo ulaze investitori iz srodnih djelatnosti (građevinarstvo, trgovina), jer na taj način stvaraju polugu za jačanje svoga osnovnog biznisa. Iz najnovijih primjera u Hrvatskoj da se zaključiti da hotele otvaraju poduzetnici koji su prepoznali nedostatak kapaciteta na atraktivnim lokacijama u kontinentalnom dijelu, poput Roses Outleta, smještenom na autocesti Zagreb - Macelj. Posjetitelji su se raspitivali gdje mogu prespavati, pa je umjesto poslovnih prostora investitor odlučio sagraditi hotel.

- Hotel će imati 60 soba kategorije tri zvjezdice i bit će drukčiji jer će poslovati bez ljudskog faktora, recepcionara i menadžmenta. Od 'živih' ljudi postojat će samo čistačica i domar. Gosti će putem interneta rezervirati i plaćati smještaj. Šoping-centrima sredina je ljeta inače najgore razdoblje, a nama je tad špica jer nam ispred prozora prolaze njemački i švedski gosti koji žele odmor na pola puta. U fokusu su nam putnici u prolazu, a ugovaramo suradnju i s turoperaterima koji bi nam dovodili autobuse s gostima raspoloženim za šoping-turizam. Imat ćemo samo nužni sadržaj, a sve ostalo ionako već postoji u našem okruženju, najavljuje direktor Rosesa Roman Rogović. Investicija je procijenjena na 1,2 milijuna eura i ako turoperateri popune barem 50 posto godine, otvorenje se očekuje u drugoj polovici 2013.

Turizam je privukao i poznatog autobusera Antuna Presečkog iz Krapinsko-zagorske županije. Presečki je cijeli život u putničkom prometu i točno zna koje su 'slabe' smještajne točke županije. Uskoro planira gradnju dva nova kolodvora u Pregradi i Krapinskim Toplicama, gdje će graditi i dva nova hotela. Za šest mjeseci bit će gotov idejni projekt, a cijela investicija, čija visina još nije definirana, trebala bi biti gotova za dvije do tri godine.
- Zagreb je velik grad i imamo potencijal za privlačenje gostiju iz metropole, kao i iz Slovenije. Zagorje bi se trebalo razvijati u pravcu zdravstvenog i ruralnog turizma, pa ćemo i mi krenuti u tom smjeru, u suradnji s lokalnim dobavljačima i domaćim i stranim partnerima koji imaju ideje i iskustvo u turizmu. No, neće biti sreće ne budemo li barem devet mjeseci popunjeni - kaže Presečki.
Novootvoreni hotel Sport, u čiji je kompleks Krešimir Petek, vlasnik Elektrocentra Petek, uložio 35 milijuna kuna, tek treba dokazati opravdanost investicije. Hotel u Ivanić Gradu ima dvadesetak soba, kongresne kapacitete i wellness-centar te je namijenjen uglavnom sportašima.

- Prvotno smo htjeli uspostaviti suradnju s Naftalanom, specijaliziranom bolnicom za rehabilitaciju ljekovitom naftom, međutim, doživjeli su nas kao konkurenciju, pa je naša suradnja stala i orijentirali smo se na sportski turizam. Iako se ideja činila isplativom, pokazalo se da je to ogroman posao koji iziskuje vrlo visoke troškove i ako nemate dobro zaleđe u nekom drugom biznisu, nemate šanse za uspjeh - izjavio je Petek.
Velike državne tvrtke izrasle na naftnom biznisu osnivaju svoje equity-fondove koji ulažu u nekretnine, a hotelijerstvo i resorte smatraju nekretninskim biznisom, gdje je moguće ostvariti povrat na ulaganje kratkoročno prodajom apartmana i vila ili na dugi rok ako se misle baviti hotelijerstvom. Takve primjere imamo u Crnoj Gori, gdje je u turizam ušlo dosta inozemnih ulagača iz arapskog svijeta ili država bivšega Sovjetskog Saveza bogatih naftom.
- Turizam je na našim prostorima, zbog bogate resursne osnove, jedna od mogućih opcija koja može omogućiti solidan povrat na ulaganje dugoročno ako se projekt pametno tržišno pozicionira i izvede prema standardima struke, kako u fazi planiranja tako i u fazi operiranja biznisom. No, investitori moraju biti spremni poštivati pravila igre u hotelijerstvu - zaključuje Sanja Čižmar, direktorica Horwath Consultinga.


Pretplati se
Gdje kupiti
Pročitaj na iPadu

Vezani članci

Digitalna inicijativa EU transformirat će i hrvatsko poduzetništvo

Zaposli se u turizmu: Potražnja raste petu godinu zaredom

Lorencin otkrio kako namjerava domaće plaže učiniti atraktivnijima

Njemačke dionice mogle bi biti najbolja investicija u 2015.

Lorencin: prihodi od turizma mogli bi premašiti 7 milijardi eura u 2015.



Komentiraj
Ukoliko želite komentirati članak morate biti prijavljeni.
Poslovna scena

Riječki pametni kišobran dobio još 250 tisuća dolara za razvoj

Riječki pametni kišobran dobio još 250 tisuća dolara za razvoj

Prvi hrvatski pametni kišobran Kisha dobio je drugu rundu financiranja od investitora iz Engleske, koji sindiciraju u ukupnom iznosu od 250 tisuća dolara.

Poslovna scena

Prihvaćena ponuda Uljanika za 3. maj MID

Prihvaćena ponuda Uljanika za 3. maj MID

Upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) na sjednici u petak prihvatilo je ponudu pulskog Uljanika za kupnju dionica riječke tvornice 3. maj Motori i dizalice (MID) te odlučio ...

Pratite Lider na društvenim mrežama

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Pošalji

Liderov Fight club u tijeku

Litra benzina uskoro će premašiti 11 kuna

Litra benzina uskoro će premašiti 11 kuna

ZA

Jasminko Umičević

35%

PROTIV

Branko Poljak

65%

Očekujemo i Vaš glas.

Glasanje otvoreno do 30.travnja 2015. 12:00